۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۴۸۲۹۳۹
نماینده طلاب مسجد سلیمان:

حوزه‌ای که انقلابی نماند خطر انحراف آن را تهدید خواهد کرد

حجت الاسلام طاهری بروجنی، اظهار داشت: به طور حتم و مسلم باید به مطالبات رهبر معظم انقلاب توجه کرده و خواسته‌های ایشان تحقق یابد منتها پیش از هر چیزی ضرروی است تا شاخصه‌‌های حوزه‌ انقلابی تبیین شود تا پس از آن برای تحقق حوزه‌ای انقلابی به فرمایشات ایشان عمل شود.
مجمع نمایندگان طلاب مجمع نمایندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی طاهری بروجنی، نماینده طلاب مسجد سلیمان، در جلسه عمومی مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم که روز گذشته در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمه، اظهار داشت: 25 اسفند سالروز دیدار نمایندگان طلاب در سال 1394 با رهبر معظم انقلاب است که ایشان در این دیدار سفارشاتی در رابطه با حوزه انقلابی داشته‌اند.

وی با قرائت روایتی از امیرمومنان(ع)، ابراز داشت: هیچ خیری در سکوت و بیان نکردن کلمات حکمت‌‌آمیز نیست، انسان جایی که باید کلمات حکمت‌آمیز را بیان کند، نباید سکوت کند، همچنان که خیری در قول به جهل و از روی نادانی نیست.

حجت الاسلام طاهری بروجنی با بیان این که رهبر معظم انقلاب بر انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه تأکید دارند،‌ تصریح کرد: این که رهبر انقلاب همواره بر انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه سفارش می‌کنند به این دلیل است که حوزه‌ای که انقلابی نماند، خطر انحراف آن را تهدید خواهد کرد.

وی برگزاری جلسات و هم اندیشی های مختلف در موضوعات حوزه انقلابی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، چندین همایش در رابطه با حوزه انقلابی برگزار شده است و خواهد شد، همه این همایش‌ها درصدد هستند تا حوزه انقلابی را آنگونه که باید باشد معرفی کنند، از این رو برگزاری مستمر این همایش‌ها مهم و ضروری است.

نماینده طلاب مسجد سلیمان اظهار داشت: به طور حتم و مسلم باید به مطالبات رهبر معظم انقلاب توجه کرده و خواسته‌های ایشان تحقق یابد منتها پیش از هر چیزی ضرروی است تا شاخصه‌‌های حوزه‌ انقلابی تبیین شود تا پس از آن برای تحقق حوزه‌ای انقلابی به فرمایشات ایشان عمل شود.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) در کتاب ولایت فقیه، ابراز داشت: امام راحل در این کتاب می‌فرمایند؛ علمای اسلام موظفند تا با انحصار طلبی و استفاده‌های نامشروع ستمگران مبارزه کرده و نگذارند عده‌ کثیری محروم و گرسنه باشند و در کنار آنها ستمگران غارتگر و حرام خوار،‌ در ناز و نعمت به سر ببرند.

حجت الاسلام طاهری بروجنی؛ مسؤلیت روحانیت در قبال مردم را مهم و تأثیر‌گذار ارزیابی و خاطرنشان کرد: امیرمومنان(ع) در روایتی فرموده‌اند؛ من حکومت را به این علت قبول کردم که خداوند تبارک و تعالی از علمای اسلام تعهد گرفته و آنها را ملزم کرده است تا در مقابل پرُخوری و غارتگری ستمگران و گرسنگی ستمدیدگان سکوت نکنند.

وی آشنایی با مشکلات جامعه و مردم و جوابگویی به مسائل روز جامعه را از جمله وظایف حوزه‌های علمیه دانست و تأکید کرد: حوزه‌های علمیه همواره باید آمادگی لازم را داشته باشند تا در هر زمانی، مطابق با شرایط آن زمان، نیاز‌های جامعه را پاسخگو باشند.

نماینده طلاب مسجد سلیمان با بیان این که منشور روحانیت، پیام امام راحل به روحانیت بود، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید همیشه نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را در دست داشته باشند و همیشه چند قدم جلوتر از حوادث، محیای عکس‌العملی مناسب باشند.

وی در ادامه گفت: بی‌تردید شیوه‌های رایج اداره امور مردم در سال‌های آتی تغییر خواهد کرد و جوامع بشری برای حل مسایل خود به مسایل جدید اسلام نیاز پیدا می‌کنند، لذا علما باید از هم‌ اکنون برای رفع نیاز‌های آینده جامعه بکوشند. 

حجت الاسلام طاهری بروجنی ساده‌زیستی را یکی از شاخصه‌های مهم حوزه انقلابی برشمرد و خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی به دنبال ساده‌زیستی است و به دنبال تجملات و دنیاپرستی نمی‌رود.

وی افزود:‌ رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوزه انقلابی و بحث ساده‌زیستی فرموده است: امروز سعی کنید، زندگیتان از ذیّ آخوندی تغییر نکند، اگر روزی از نظر زندگی از مردم عادی بالاتر رفتید بدانید که دیر یا زود مطرود می‌شوید، برای این که مردم می‌گویند؛ ببینید آن وقت نداشتند که مثل مردم زندگی می‌کردند، امروز که دارند و دستشان می‌رسد، از مردم فاصله گرفتند، باید وضع مثل سابق باشد، باید طوری زندگی کنیم که نگویند طاغوتی هستند.

نماینده طلاب مسجد سلیمان اظهار داشت: شاخصه اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه مهم است، حوزه‌های علمیه آن زمانی واقعاً حوزه انقلابی خواهند بود که از ولایت فقیه، اطاعت و پیروی کامل داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت استمرار برگزاری همایش‌های حوزه انقلابی، تصریح کرد: ضروری است تا این همایش‌ها ادامه یابد، چرا که بحث حوزه انقلابی منحصر به  امسال یا سال آینده نیست، بلکه حوزه باید در هر زمانی و در هر شرایطی انقلابی باقی بماند.

حجت الاسلام طاهری بروجنی در پایان گفت: نمایندگان حوزه‌‌های علمیه سراسر کشور مسأله حوزه انقلابی را در برنامه کارشان داشته باشند تا این بحث همچنان مستمر و ادامه‌دار باشد. /878/ 202/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات