۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۴۸۲۸۶۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

راه اندازی دفتر نمایندگی یونسکو در تبریز، همایش فعالان امر به معروف و نهی از منکر و افتتاح خانه جوان استان از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز اظهار داشت: شهرداری تبریز در کنار اداره کل ورزش و جوانان و میراث فرهنگی آماده حمایت‌های مالی و سخت افزاری برای برگزاری جشنواره ملی چوگان و ارائه اسناد و مدارک لازم برای اثبات ورزش چوگان به نام آذربایجان‌شرقی است.

وی با اشاره به اینکه در جریان میزبانی گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، دفتر نمایندگی سازمان یونسکو در تبریز راه اندازی خواهد شد، اعلام کرد: رایزنی های لازم از طرف شهرداری تبریز برای ثبت جهانی ورزش چوگان به نام ایران انجام خواهد شد. با تحقق این موضوع مسیر ثبت ورزش چوگان به نام تبریز تسهل خواهد شد.

همایش فعالان امر به معروف و نهی از منکر در تبریز
علی قادری، جانشین فرمانده سپاه عاشورا، در همایش فعالان امر به معروف و نهی از منکر که در سالن اجتماعات سپاه برگزار شد، با اشاره به اینکه بزرگترین منکر قبل از انقلاب، حاکمیت طاغوت بر کشور بود، اظهار داشت: فردی فاسد در رأس حکومت خاک اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار داشت که تبعات این حاکمیت منکر، آحاد مردم را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و برچیده شدن طاغوت، این منکر به معروف تبدیل شد و برهمین اساس کسانی که در حکومت اسلامی خدمت می ‌کنند، خدمتشان عین عبادت است. ما منکراتی چون بدحجابی را نمی‌ توانیم در جامعه تحمل کنیم همان طور که نتوانستیم تداوم فساد در خیابان‌ های طاغوت را تحمل کنیم.

قادری بر ضرورت عملی شدن احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: متاسفانه ما با مرور زمان و تحت تاثیر برخی عوامل محافظه کار شده ‌ایم که آسیب بزرگی است و ما باید این آسیب را ابتدا در خود رفع بکنیم تا بتوانیم در زیر مجموعه‌ های مان نیز تاثیرگذار باشیم.

جانشین سپاه عاشورا تاکید کرد: گاه برخی افراد برای فرار از اجرای مسئولیت در این زمینه فرافکنی می ‌کنند و با بهانه کردن فسادهایی چون حقوق‌ های نجومی و امثال آن از زیر کار شانه خالی می کنند، در حالی که هر کسی باید به نحو احسن وظیفه و رسالت خود را انجام دهد. هر یک از ما در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر وظایفی را برعهده داریم که باید در انجام آنها از محافظه کاری و بهانه گیری‌ ها پرهیز کنیم.

خانه جوان آذربایجان شرقی افتتاح شد
جمشید نظمی، مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی از افتتاح خانه جوان این استان در شهر تبریز خبر داد و با اشاره به میزان جلسات و مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان در این استان ابراز داشت: مصوبات این ستاد در سال ۹۲، ۷۷ درصد، در سال ۹۳، ۷۰ درصد، در سال گذشته ۷۸ درصد و امسال نیز ۸۱ درصد  اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان‌ های استان تاکنون ۹۲ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار شده است، ادامه داد: همچنین ۷۳ جلسه کارشناسی در سطح شهرستان‌ های استانی برگزار و ۶۷۰ مصوبه در این جلسات تدوین شد. تاکنون ۷۶ درصد مجموع مصوبات شهرستانی و استانی اجرا شده است که در سطح کشور در مورد اجرای مصوبات ستاد، رتبه نخست به این استان اختصاص دارد.

خانواده شهدا سرمایه های بزرگ نظام
سعید شبستری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با خانواده شهید عبدالحسین روشن رای گفت: خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران سرمایه های بزرگ نظام هستند. خدمت به مردم به ویژه خانواده شهدا وظیفه مسوولان است؛ امیدواریم قدم هایی که بر می داریم برای رضای خدا باشد و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به این راحتی به دست نیامده، افزود: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی در مقابل دشمنان تا به دندان مجهز ایستادگی و پایداری کردند. شهدا، جانبازان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس با تمام توان در مقابل دشمن ایستادند و نگذاشتند خاکی از ایران اسلامی به دست دشمن بیافتد./303/935/ب1

ارسال نظرات