۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۸۲۷۱۲
امام جمعه نورآباد:

سوء مدیریت از موانع مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه نورآباد گفت: با مدیریت صحیح و برنامه ریزی منسجم در سایه تعامل و همکاری می توان در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و شکوفایی توانایی های داخلی گامهای مؤثری برداشت.
امام جمعه نورآباد

حجت الاسلام سیدجعفر هاشمی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشار ه به اینکه رهبر معظم انقلاب سالها است که بحث اقتصاد را مورد تأکید و توجه قرار داده است، بیان داشت: فرمایشات حکیمانه رهبری بر اساس وضعیت کشور و توطئه های دشمنان مطرح می شود.

وی با اشاره به تأکید رهبری و گوشزد کردن به مسؤولان که وضعیت اقتصادی کشور را جدی بگیرند، افزود: در سخنرانی اخیری رهبر معظم انقلاب که فرمودند مسؤولان باید بگویند چه اقداماتی انجام داده اند، نه اینکه چه کارهایی باید صورت گیرد، بوی گله مندی می آید.

امام جمعه نورآباد با بیان اینکه وضعیت فعلی اقتصاد کشور قابل قبول نیست، عنوان داشت: در سالی که به نام اقدام و عمل در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی نام گذاری شد، مطالبات رهبری به خوبی پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه موانع مختلفی سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد، افزود: مهم ترین این موانع ابتدا نگاه غیرمنطقی است که برخی مسؤولان به خارج از کشور دارند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با اشاره به اینکه برخی مسؤولان بر اساس باور اشتباهی که دارند تصور می کنند، با برقراری رابطه با آمریکا مشکلات داخلی کشور برطرف می شود، اظهار داشت: این باور اشتباه است و آمریکا اگر توانایی داشت مشکلات کشور خود را رفع می کرد.

تکیه بر ظرفیتهای داخلی؛ راه حل برطرف سازی مشکلات اقتصادی کشور

وی به وجود مشکلات اقتصادی آمریکا اشاره و عنوان کرد: این کشور زیر خط فقر زندگی می کند و به گفته رییس جمهور آمریکا زیرساختهای این کشور فرسوده است.   

امام جمعه نورآباد با تأکید بر ضرورت توجه مسؤولان به ظرفیت و توانایی های داخلی کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: برطرف شدن مشکلات اقتصادی تنها با تکیه بر ظرفیتهای داخلی حل می شود.

وی با اشاره به تصور برخی افراد در راستای حل مشکلات کشور در سایه برجام خاطرنشان کرد: برجام نه تنها مشکلات کشور را حل نکرد بلکه فرصتهایی را نیز از کشور گرفت.

حجت الاسلام هاشمی نژاد یادآور شد: در برجام کشورهای مقابل نه تنها به تعهدات خویش عمل نکردند بلکه شاهد تمدید تحریمها نیز بودیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات خویش به شکوفا کردن استعدادهای داخلی کشور و خودسازی داخلی تأکید کردند، اظهار داشت: اگر در کشور کم کاری صورت می گیرد، مشکل کمبود منابع و امکانات نیست بکله مشکل اصلی ما سوء مدیریت است.

امام جمعه نورآباد با تأکید بر ضرورت توجه جدی به مدیریت صحیح در عرصه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: در سایه مدیریت صحیح و توجه به ظرفیتهای داخلی 80 تا 90 درصد مشکلات کشور برطرف خواهد شد./302/9459/ب1

ارسال نظرات