۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۸۲۶۵۱
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

لزوم تدوین قوانین الزام آور در اجرای صحیح بانکداری اسلامی

استاد حوزه علمیه با اشاره به لزوم تدوین قوانین الزام آور در اجرای صحیح بانکداری اسلامی در کشور گفت: متأسفانه در حال حاضر بانکداری اسلامی به جز در مواردی محدود در کشور به اجرا در نیامده و تنها از نام بانکداری اسلامی استفاده می شود.
بانکداری اسلامی

خانم شفیع از اساتید حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، درباره  عملکرد دولت در مبحث اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: برای موفقیت در مبحث اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ مصرف در کشور اصلاح شود و بر پایه اقدام و عمل قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: هر گاه این مقوله در زندگی مسؤولان و اعضای دولت مورد توجه قرار گرفت مردم نیز به تبعیت از آنها الگوهایی همچون پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) و امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را سرلوحه زندگی خود قرار می دهند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: پس از مسؤولان، خود مردم نیز باید از اقتصاد مقاومتی حمایت کنند و اگر در جامعه مانند مردم ژاپن و چین همه دست به دست هم دهند و از کالای داخلی حمایت کنند قطعأ مشکل اقتصادی از کشور ریشه کن می شود.

وی در ادامه بیان داشت: اگر از نیروی کار و سرمایه داخلی به درستی استفاده شود پایه های اقتصادی کشور اصلاح شده و چرخه اقتصادی بر مبنای یک هدف مشترک به دور از نفوذ استعمارگران می چرخد و همه انسانها با رضایت و بدون فاصله طبقاتی زندگی می کنند.

خانم شفیع درباره روند بانکداری در کشور اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر بانکداری اسلامی به جز در مواردی محدود در کشور به اجرا در نیامده و تنها از نام بانکداری اسلامی استفاده می شود.

استاد حوزه علمیه عنوان داشت: باید زیرساختهای بانکداری در کشور اصلاح شده و عاملان و کارگزاران باید روش صحیح بانکداری را آموزش ببینند و به طور عملی نیز آن را به اجرا گذارند.

وی افزود: مدیران بانکی باید اخلاص و تقوا را رعایت کنند تا مقامات دنیوی آنها را فریب ندهد و اجازه اختلاس و وام های بلند مدت با شرایط ویژه و دیگر کارهای غیر قانونی را به احدی ندهند زیرا مال دنیا بسیار انسان فریب است، در مواردی نیز می بینیم که اقداماتی همچون دزدی از صندوق ذخیره فرهنگیان با کلمات زیبا توجیه می شود.

خانم شفیع مطرح کرد: باید قوانینی الزام آور در اجرای صحیح بانکداری اسلامی تصویب شود و در مرحله بعد به خوبی بر اجرای این قوانین نظارت شود تا مانع از تخلف در این زمینه شد./857/302/ب1

ارسال نظرات