۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۴۸۲۵۷۰
حجت الاسلام داداش زاده خبر داد؛

افزایش روحانیان مستقر آذربایجان غربی در سال آینده

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از افزایش روحانیان مستقر شهری و روستایی استان در سال آینده به 150 نفر خبر داد.
مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حجت الاسلام محمد داداش زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حاکمیت دینی بر جامعه را از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: متاسفانه بسیاری امروزه با زیرپانهادن کرامت انسانی به اعمال ناشایستی چون ازدواج با حیوانات و هم‌جنس بازی افتخار می‌کنند این درحالی است که حاکمیت اسلامی با تمام امکانات و توان خود ضمن مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان برای ترویج دین تلاش می کند تا با آگاهی‌بخشی به مردم زمینه امنیت، رستگاری و آرامش آنها را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از متولیان امور دینی در جامعه تلاش می کند با استقرار روحانیان در مناطق دورافتاده و کم برخوردار نسبت به تبیین مفاهیم دینی گام بردارد.

حجت الاسلام داداش زاده از برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای جذب مبلغان بومی عالم و آشنا به فن تبلیغ برای استقرار در مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: روحانیان مستقر با برگزاری نماز جماعت، سخنرانی، مشاوره و گفت‌گوی چهره به چهره با مردم و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مانند کامپیوتر، خیاطی و... سبب جذب مردم به مساجد می شوند.

وی جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را سبب تقویت باورهای دینی و فاصله گرفتن از آسیبها و ناهنجاری ها دانست و خاطرنشان کرد: برهمین اساس تلاش می شود با افزایش روحانیان مستقر در سال آینده شاهد رونق برنامه های فرهنگی و آموزشی برای جوانان و نوجوانان در مناطق مختلف استان با محوریت مساجد باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 90 مبلغ مستقر در مناطق شهری و روستایی استان مشغول فعالیت های تبلیغی هستند که  در نظر داریم تا سال آینده این تعداد به 150 نفر افزایش یابد./302/936/ب1

ارسال نظرات