۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۸۲۲۳۴
معاون فرهنگی حوزه خواهران لرستان:

حیات جامعه در گرو الگوگیری از سبک زندگی فاطمی است

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان حضرت فاطمه(س) را الگویی برای همگان دانست و گفت: ترویج و تبیین سبک زندگی فاطمی حیات جامعه را در پی دارد و موجب شادابی و پویایی در زندگی فردی و اجتماعی می شود.
سبک زندگی فاطمی

سمیه عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت ایام فاطمیه، بیان داشت: برای مقابله با سبک زندگی غربی و جلوگیری از رواج آسیب های اجتماعی نیازمند ترویج سبک زندگی اسلامی و فاطمی هستیم.

وی بیان داشت: برای الگوگیری از سبک زندگی فاطمی باید ابعاد شخصیتی ایشان را در زمینه های گوناگون بررسی و از ایشان الگو گرفت.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان با بیان اینکه سبک زندگی فاطمی موجب نشاط در زندگی می شود، خاطرنشان کرد: سبک زندگی فاطمی در ابعاد گوناگون فرزندآوری، همسرداری، خانه داری و دیگر زمینه ها برای ما الگو است.

وی یادآور شد: حضرت زهرا(س) تا سن 18 سالگی دارای چهار فرزند بودند و نسل ائمه ما از نسل ایشان است، با الگوگیری از این بانوی بزرگ اسلام باید فرهنگ تک فرزندی را در جامعه از بین برد چرا که کاهش جمعیت در آینده مشکلاتی برای جامعه به همراه خواهد داشت.

عزیزی به تلاش و پشتکار حضرت فاطمه(س) اشاره و عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) پشتیبان خوبی برای حضرت علی(ع)، مادری نمونه برای فرزندان و دختری بی همتا برای پدر بود، به گونه ای که پدر ایشان را ام ابیها لقب می دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز زنان جامعه ما در آسایش و رفاه زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: انتظار می رود با نزدیک کردن سبک زندگی خویش با سبک زندگی حضرت فاطمه(س) در حفظ ارزشها گام برداریم.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه لرستان با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) الگوی خواهران مبلغ است، بیان داشت: مبلغان خواهر با الگوگیری از این بانوی بزرگ اسلام باید در پاسخگویی به مسائل شرعی و فعالیت در عرصه تبلیغ با استفاده از منابع دینی که در اختیار دارند همواره کوشا باشند.

وی به ولایت پذیری حضرت فاطمه(س) اشاره و بیان کرد: ولایت پذیری ایشان به حدی بود که در زمان مجروح بودن نیز برای زنان خطبه می خواندند.

عزیزی تصریح کرد: ولایت پذیری حضرت زهرا(س) برای امروز و فردای همه پیروان مكتب اسلام درسهای بزرگی دارد و پشتیبان ولایت بودن خنثی کننده هجمه های دشمن در زمینه های گوناگون است./9459/302/ب2

ارسال نظرات