۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۴۸۲۱۳۴
از سوی بوستان کتاب منتشر شد؛

کتاب مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام کاظم

کتاب مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام کاظم علیه السلام از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
کتاب مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام کاظم علیه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام کاظم علیه السلام نوشته آیت الله احمد بهشتی از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار نشر شد.

در پیشگفتار این کتاب می خوانیم: القاب زیبای امامان معصوم علیهم السلام، حکایت از خوی پاک و منش زیبا و بسیار ستودنی آن  بزرگواران دارد. اگر امام هفتم علیه السلام را «کاظم» لقب داده اند، اتفاقی نیست. او حقیقتا مظهر کظم غیظ بود و توانست با سخت ترین شرایطی که دشمنان برای حضرتش فراهم کردند، کنار بیاید و همچون کوه استوار بماند.

کظم غیظ یا فروخوردن خشم ـ از ویژگی های امام هفتم علیه السلام است ـ شکیبایی و صبری می طلبد که حضرت ایوب علیه السلام ـ با آن همه صبر و استواری و استقامت ـ باید در برابرش سر تعظیم و تکریم فرود آورد.

لازمه کظم غیظ، صبر است. کسی که صابر نباشد، هرگز نمی تواند در برابر صحنه ها و حوادث ناگوار، آرامش روحی خود را حفظ کند و خم به ابرو نیاورد. بی جهت نیست که آن امام همام را به لقب شکوهمند «صابر» نیز ملقب کرده اند.

با مروری بر زندگی پرفراز و نشیب آن حضرت، او را فاتح قله بلند اخلاق ـ به ویژه در بعد کظم و صبر ـ مشاهده می کنیم.

مطالعه این کتاب و آشنایی با شخصیت بلندمرتبت آن حضرت، ما را در راه رسیدن به اخلاقی شکوهمند، و آموختن درس مواجهه با مشکلات و صبر و کظم و استقامت در امور مختلف زندگی فردی و اجتماعی و خانوادگی یاری می کند.

ما هر اندازه امامان معصوم علیهم السلام را بهتر بشناسیم، در راه رسیدن به سبک زندگی واقعی اسلامی ـ که در جهان آشفته امروز دغدغه هر مسلمان متعهدی است ـ موفق تر خواهیم بود.

یکی از ویژگی های سبک زندگی اسلامی، روش صحیح برخورد با حکام ظالم و فاسد و منحط است. امام کاظم علیه السلام با صبر و کظم بیکران خود، به بهترین وجه به مسلمان ها ـ بلکه همه انسان ها ـ درس عزت و بزرگی و دین داری داده است.

این کتاب در سه بخش با عناوینی همچون «مولود مبارک»، «منصب الهی» و «امام هفتم و خط مشی اخلاقی» تهیه و تنظیم شده و در اختیار علاقه مندان به سیره و منش اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته است.

زندگی پرماجرای امام کاظم علیه السلام ابعاد مختلف و متعددی دارد که دقت و تأمل درباره آن ، برای امروزیان - به ویژه مسلمانان - می تواند بسیار سازنده و سعادت بخش باشد.

اثر حاضر با بررسی اجمالی زندگانی پیشوای هفتم دو مقوله را بیشتر مورد توجه قرار داده که یکی مبارزه آن امام همام با جور و فساد وانحراف است و دیگری اخلاق برجسته ایشان است.

کتاب مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام کاظم علیه السلام نوشته آیت الله احمد بهشتی با شمارگان 1150 جلد و به قیمت 11000 تومان در 200 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار نشر شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات