۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۸۲۰۸۹
مدیر حوزه علمیه قشم تاکید کرد؛

لزوم ایجاد معاونت جذب و گزینش در مدارس علمیه

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم گفت: ایجاد معاونت جذب و گزینش طلاب در مدارس علمیه نقش موثری در نظام مندی جذب طلاب دارد اما متاسفانه جای این معاونت در مدارس خالی است.
حجت الاسلام جوکار حوزه علمیه قشم

حجت الاسلام مرتضی جوکار مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به نظام مند سازی جذب طلاب گفت: ایجاد یک معاونت جذب و گزینش طلبه در مدارس علمیه یک امر بسیار مهم و اساسی است که خود می تواند در نظم بخشیدن به فرایند ثبت نام و پذیرش موثر باشد.

وی در ادامه افزود: چراکه مسأله پذیرش طلبه نیازمند برنامه ریزی مستمر و پیگیری موضوعات مرتبط با نظام بخشی در حوزه های علمیه است که متاسفانه جای این مهم در مدارس علمیه خالی است.

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم همچمین اضافه کرد: به نظر می رسد هر مدرسه ای باید یک معاونت مستقل جذب و گزینش داشته باشد.

حجت الاسلام جوکار بیان داشت: البته درخصوص جذب و پذیرش باید گفت که امروزه جذب طلبه از میان جوانان مسجدی، پایگاه های بسیج، مدارس و سایر مراکز آموزشی انتخاب می شوند.

وی درخصوص استعدادیابی طلاب ابراز داشت: پذیرش طلبه در مرحله نخست از هرکس و هر داوطلبی صورت نمی گیرد به این معنا که داوطلبان ورودی به حوزه بعضا از میان نخبگان مدارس و پایگاه ها و جوانان متعهد و مستعد و کسانی که ظرفیت تحصیل در مراکز حوزوی را داشته باشند انتخاب و صورت می گیرد.

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم همچنین افزود: در حین تحصیل نیز این امر تاحد خوبی محقق شده، چراکه مدارس غالبا استعداد طلاب را شناسایی و در همان زمینه آنها را رشد و ترقی می دهند.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به کیفیت آموزشی طلاب تصریح کرد: متون درسی در حوزه خوب است اگرچه باید اندکی مسائل کاربردی، هدفمندتر و مباحث قرآنی نیز بصورت محوری تر بیان شود.

وی با بیان اینکه پژوهش در حوزه ها رشد بسبار خوبی داشته است گفت: تهذیب در حوزه ها نیز به دلیل وجود معاونت مستقل در این بخش، به خوبی پیش رفته و کارها در این زمینه به نحو احسن انجام شده است، هر چند اساتید اخلاق نیز در این زمینه نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم ادامه داد: برنامه ریزی شورای عالی حوزه های علمیه نیز نقش بسیار خوبی در رشد و تعالی حوزه های علمیه ایفا کرده است.

حجت الاسلام جوکار به توصیه های رهبر معطم انقلاب درباره تحول در حوزه های علمیه اشاره داشت و گفت: حوزه های علمیه از دیرباز تاکنون منبع صدور معارف اسلام ناب محمدی و میراث عالمانی بزرگ است.

وی ادامه داد: با توجه به جامعیت دین مبین اسلام، رسالت روحانیان و حوزه ها چه در داخل و چه در خارج بسیار خطیر بوده و باید در راستای همان رسالت انبیا و اولیای الهی گام بردارزند و به تبلیغ بپردازند.

حجت الاسلام جوکار همچنین تاکید کرد: حوزه های علمیه باید بر محورهای ۱۷ گانه ای معطم له درخصوص این مراکز آموزشی تمسک جویند.

مدیر حوزه علمیه قشم در پایان گفت: بسترهای لازم برای کادرسازی انقلابی در حوزه های علمیه فراهم نشده، چراکه کادرسازی انقلابی درحوزه های علمیه جهت تداوم انقلاب و تفکر انقلابی بسیار مهم و ضروری است./302/851/ب1

ارسال نظرات