۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۸۲۰۲۴
مدیر دار العلم آیت الله بهبهانی اهواز:

حوزه علمیه نسبت به پذیرش و تربیت نیروی انقلابی بسترسازی کند

مدیر دار العلم آیت الله بهبهانی(ره) گفت: حوزه های علمیه نسبت به پذیرش و تربیت نیروی انقلابی و کادرسازی باید بسترسازی لازم را فراهم و به دو مسأله تجربه و آشنایی با علوم گوناگون به عنوان ضرورت این موضوع توجه کند.
پذیرش حوزه علمیه

حجت الاسلام سید محمدعلی بلادیان، مدیر دار العلم آیت الله بهبهانی(ره) اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آغاز نام نویسی این حوزه علمیه برای سال تحصیلی 97-96 ابراز داشت: باتوجه به برنامه ریزی ها و ظرفیت ایجاد شده در حوزه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی(ره) اهواز برای این سال تحصیلی 15 نفر پذیرش خواهد داشت.

وی با بیان این که متقاضیانی که دوره راهنمایي قدیم را تمام کرده اند و يا در حال تحصيل در پایه هشتم دوره اول متوسطه به شرط قبولي در امتحانات آخر سال، مجاز به نام نویسی در حوزه علمیه الغدیر هستند، ادامه داد: باتوجه به اعلامیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، آزمون پذیرش طلاب، ساعت 9 صبح 25 فروردین ماه سال آینده در محل های تعیین شده انجام می شود.

حجت الاسلام بلادیان با اشاره به این که نام نویسی به صورت اینترنتی از تاریخ 10 بهمن ماه سال جاری آغاز و تا پایان وقت 15 فروردین سال آینده است، گفت: حافظان ‌حداقل‌ يك‌ششم‌ قرآن‌ كريم یا نهج‌البلاغه و ‌فرزندان‌شهدا، جانبازان، آزادگان و داوطلبان ‌مناطق ‌محروم، از امتیاز در پذیرش برخوردارخواهند بود.

مدیر دار العلم آیت الله بهبهانی(ره) اهواز با اشاره به ضرورت موجود درخصوص نظامند سازی جذب داوطلبان حوزه های علمیه، بیان داشت: این نظام مند سازی در برخی از شهرستان ها دارای منافع بسیاری است اما در حوزه های علمیه مرکز که از امکانات بالاتری برخوردار هستند تفاوتی وجود ندارد.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که حوزه های علمیه در زمینه تربیت نیروی انقلابی و کادرسازی بسترسازی لازم را فراهم کرده اند، گفت: نسبت به کادر سازی دو مسأله تجربه و آشنایی با علوم گوناگون از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به این که دارالعلم آیت الله بهبهانی(ره) اهواز در زمینه علمی مباحثی را پیگیری کرده و دوره هایی را باتوجه به نیاز روز جامعه برگزار می کند، افزود: کادر حوزه علمیه برنامه ریزی کرده که در سال های آینده از طلاب برای بخش های اساتید و مدیریت بهره گیری کند.

حجت الاسلام بلادیان با بیان این که باتوجه به تأکیدات رهبرمعظم انقلاب نسبت به تحول در حوزه های علمیه پیگیری این موضوع از ضروریات حوزه های علمیه است که باید به آن پرداخته شود، گفت: در زمینه گسترش فضای تبلیغی و حضور بیشتر طلاب در میان مردم دوره هایی طراحی شده که در آینده نزدیک برگزار می شود./303/9453/ب1

ارسال نظرات