۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۸۱۹۵۲
مدیر مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک:

پاسخگویی به مطالبات جامعه نیازمند پذیرش هدفمند طلاب است

حجت الاسلام آذرافروز گفت: فعالیت نظامند حوزه های علمیه سبب پاسخگویی به شبهات و رفع دغدغه های مردم در چارچوب مباحث دینی و اجتماعی می شود.
حجت الاسلام حسن آذرافروز ، مدير مدرسه علميه بقيه الله(عج) انديمشک سفيران هدايت شمال خوزستان

حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه علمیه سفیران بقیه الله(عج) شمال خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که قدمت حوزه های علمیه به تاریخ اسلام برمی گردد که گروه های علمی و معرفتی طلاب با تشکیل حلقه های دینی معارف الهی را فرا می گرفتند، ابراز داشت: این حلقه های معرفتی و مراکز علوم دینی از زمان پیامبراکرم(ص) وجود داشته و در دوران امامت امام باقر و حضرت صادق(علیهم السلام) اوج پیدا کرد.

وی با بیان این که پس از ائمه اطهار(ع) و در دوران غیبت امام زمان(عج)، این معرفت به دست حوزه های علمیه جهان اسلام رسید، افزود: حوزه های علمیه اگر بخواهند در جامعه موثر و مردم معارف دینی را فرا گیرند و معرفت ایجاد شود باید نظامند فعالیت کنند تا بتوانند برای همه اقشار مردم سخن برای گفتن داشته باشند.

حجت الاسلام آذرافروز با بیان این که فعالیت نظامند حوزه های علمیه سبب پاسخگویی به همه شبهات و رفع دغدغه های مردم در چارچوب مباحث دینی برگرفته از قرآن، سنت، عقل و اجماع خواهد شد، گفت: در دوران غیبت امام زمان(عج) قرار داریم و مردم به امام معصوم زمان خود دسترسی ندارند و مسؤولیت سنگینی برعهده حوزه های علمیه قرار دارد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران بقیه الله(عج) شمال خوزستان تأکید کرد: وجود نظامی خاص در مراحل پذیرش داوطلبان ورود به حوزه های علمیه، آموزش و همچنین حضور آنها در میان جامعه برای فعالیت های تبلیغی و دینی سبب پاسخگویی به همه مطالبه های مردم خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که مسؤولان حوزه های علمیه و مدیران اجرایی همواره نسبت به جذب و آموزش طلاب دغدغه هایی را داشته و حساس بوده اند افرادی وارد شوند که بتوانند رسالت چندین قرن مدارس را به خوبی انجام و حق آن را ادا کنند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید بتواند افرادی تربیت کند تا همچون پیامبراکرم(ص) به هدایت گری بپردازند و مردم را از گروه های انحرافی که روز به روز افزایش پیدا می کنند ایمن بدارند.

وی با اشاره به این که در گذشته در میان مردم مطرح بود که هرکسی توانایی تحصیل و دارای نبوغ کافی است وارد حوزه علمیه شود در صورتی که دروس حوزوی به میزانی نظام مند و سخت هستند که افراد افزون بر دغدغه دینی باید از هوش تحصیلی و استعداد فکری برخوردار باشند، ادامه داد: چنین افرادی می توانند مباحث علمی را به درستی درک و از متون اصلی دین نیاز جامعه را استخراج و منتقل کنند.

حجت الاسلام آذرافروز افزود: ورود افراد فاقد نبوع تحصیلی و استعداد هوشی سطح علمی و معرفتی حوزه های علمیه را پایین می آورد و به این دستگاهی که قدمت نزدیک به 14 قرن دارد ضربه وارد می کند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران بقیه الله(عج) شمال خوزستان با اشاره به این که در چند سال اخیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان باتوجه به تأکیدات نماینده ولی فقیه در استان حساسیتی بیش از حد در پذیرش طلاب داشته است، گفت: مرکز مدیریت در روند جذب تست های روانشناسی و شخصیت شناسی را راه اندازی کرده اند و در دو نوبت مصاحبه از میان داوطلبان صورت می گیرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که حساسیت به مدیران حوزه های علمیه برای جذب داوطلبان بسیار کمک می کند، بیان داشت: از آغاز این روند بسیاری از مشکلات حوزه های علمیه کاهش پیدا کرد و نگاه خوبی به حوزه های علمیه بخشید./302/9453/ب1

ارسال نظرات