۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۸۱۹۵۰
مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر مطرح کرد؛

ضرورت نظام مندسازی جذب طلاب

مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر گفت: ایجاد معاونت جذب و گزینش در مدارس حوزوی موضوعی مهم و اساسی است که در نظم بخشی فرآیند پذیرش مؤثر خواهد بود؛ چرا که پذیرش نیازمند برنامه ریزی مستمر و پیگیری موضوعات مرتبط با نظام بخشی در حوزه ها است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام حمیدرضا سبزی، مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه شیوه پذیرش در این مدرسه دچار تغییراتی شده است، ابراز داشت: پذیرش از حالت های متداول پیشین خارج و هم اکنون در مسیری گام بر می داریم که داوطلبان را از میان جوانان مسجدی، پایگاه های بسیج و مدارس انتخاب می کنیم.

مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر با بیان اینکه فعالان و مبلغان حوزه چنین افرادی را به سوی حوزه ها جذب می کنند، افزود: نخستین گام ها را در چنین مسیری برداشتیم اما با آرمان های مدنظر فاصله زیادی داریم.

این مقام مسؤول با اشاره به نظام مندسازی جذب طلبه ها گفت: ایجاد معاونت جذب و گزینش در مدارس حوزوی موضوعی مهم و اساسی است که در نظم بخشی فرآیند پذیرش مؤثر خواهد بود؛ چرا که پذیرش نیازمند برنامه ریزی مستمر و پیگیری موضوعات مرتبط با نظام بخشی در حوزه ها است.

حجت الاسلام سبزی با بیان مطالبات طلبه ها در زمینه بالا بردن سطح کیفی فعالیت های علمی، پژوهشی از متولیان حوزه ها افزود: حوزه های علمیه به تناسب امکانات و بودجه ها فعالیت ها و تلاش هایی انجام و هم اکنون برنامه ریزی ها جهت افزایش سطح کیفی در حوزه ها صورت می گیرد.

وی معضل مدرسه علمیه جزائریه شوشتر را عدم تأمین اعتبار جهت پاسخگویی به نیاز طلبه ها در عرصه ارتقای کیفی سطح علمی و پژوهشی برشمرد و اظهار داشت: ادامه یافتن عدم اختصاص اعتبار و یا دادن حداقل اعتبار مانع از افزایش کیفی برنامه ها در مدرسه خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر تحول حوزه ها در زمینه های گوناگون به ویژه معنویت را بال پرواز طلبه ها در آسمان معنویت و تهذیب عنوان کرد و گفت: امام راحل تهذیب را پایه اصلی ورود طلبه به حوزه علمیه عنوان کردند و از این لحاظ برای مسأله تهذیب در حوزه ها باید فضاسازی و ارج نهاده شود تا در کنار علم مثمرثمر باشد.

این مقام مسؤول داشتن علوم حوزوی بدون معنویت و تهذیب را سبب بیراهه رفتن و مخدوش شدن اندیشه ها دانست./303/9456/ب1

ارسال نظرات