۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۸۱۸۱۷
مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد:

ضعف ایمان جوانان نتیجه کوتاهی والدین در تربیت است

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد در حرم رضوی گفت: بعضی از والدین با استدلال‌های واهی از جمله خستگی فرزند و یا افسرده و ناراحت شدن فرزند، او را با آموزه‌ها و جلسات معنوی و دینی آشنا نمی‌کنند که این کوتاهی در تربیت فرزند موجب تضعیف پایه‌های دینی و ایمانی او می‌شود.
اسلامی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، سخنران حرم رضوی و مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد، امروز در جمع زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با تأکید بر این‌که جوان، سرمایه‌ای برای والدینش است، اظهار کرد: پدر و مادر‌ها باید از این سرمایه در جهت دنیا و آخرت خویش بهره‌برداری کنند.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان‌اینکه تربیت جوان از جمله مواردی است که برخی از والدین در پرداختن به آن دچار اشتباه می‌شوند، ابراز کرد: برخی از والدین با بهانه‌ها و استدلال‌های واهی از جمله خستگی فرزند و یا افسرده و ناراحت شدن فرزند، او را با آموزه‌ها و جلسات معنوی و دینی آشنا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این کوتاهی در تربیت فرزند موجب تضعیف پایه‌های دینی و ایمانی او می‌شود و در نتیجه فرزند که سرمایه و امانتی الهی در دست والدین بود، عاقبت و فرجامی بد را برای والدینش به همراه می‌آورد.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد با تأکید بر این‌که والدین باید راه و روش نصیحت کردن فرزندان را فرا بگیرند،‌ بیان کرد: متأسفانه برخی از والدین از روی دلسوزی و محبت، به موعظه و گوشزد کردن خطای فرزندانشان در حضور دوستان و آشنایان می‌پردازند که این موضوع موجب تخریب شخصیت فرزند می‌شود و تکرار این موضوع در بلند مدت باعث کاهش احترام والدین در نزد فرزندان می‌شود.

سخنران حرم رضوی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر، نصیحت کردن و تذکر دادن به فرزندان جزو وظایف مهم والدین است اما این امر باید در زمان و مکان و با روشی انجام شود تا فرزندان احساس تحقیر نکنند.

حجت الاسلام اسلامی فر بر دوستیِ والدین با فرزندان تأکید کرد و گفت: بر اساس روایات اهل بیت(ع)، مهم‌ترین اصل در تربیت جوانان همراهی کردن با آن‌هاست، از این روی والدین باید تذکر و موعظه‌ را به صورت دوستانه، صمیمی و البته پنهانی به فرزندان منتقل کنند تا تأثیر گذار باشد.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد ادامه داد: والدین پس از موعظه و نصیحت فرزندان نباید انتظار پذیرش لحظه‌ای آن را داشته باشند بلکه باید به فرزندان مهلت دهند تا با تأمل و تفکر روی نصایح والدین، به صحت و خیر آن پی ببرند.

وی با بیان این‌که بیشترین یاران پیامبر اکرم(ص) را جوانان تشکیل می‌دادند، گفت: جوان بیشترین گرایش را به سمت خیر و خوبی دارد و در صورت مواجه با آن به سرعت آن را می‌پذیرد، از این روی به مبلغان دین توصیه می‌شود در هنگام تبلیغ بیشترین توجه خود را به جوانان معطوف کنند. /1308/202/ب1

ارسال نظرات