۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۸۱۲۷۸

گفتارهای فاطمی آیت الله وحید خراسانی درکتاب «فاطمه سلام الله علیها؛ حلقه وصل رسالت و امام»

کتاب «فاطمه سلام الله علیها؛ حلقه وصل رسالت و امام» برگرفته از بیانات حضرت آیت الله وحید خراسانی از سوی انتشارات مدرسه باقر العلوم علیه السلام منتشر شده است.
کتاب «فاطمه سلام الله علیها؛ حلقه وصل رسالت و امام»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «فاطمه سلام الله علیها حلقه وصل رسالت و امامت» برگرفته از بیانات حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی درباره شأن و شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از سوی انتشارات مدرسه باقر العلوم علیه السلام منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

مخاطب این بیانات، جمعی از فرهیختگان و نخبگان فضلا و اساتید سطوح عالی حوزه مقدسه علمیه قم بوده و در این بین چهره‌هایی از فقها و مجتهدین که سال‌ها خوشه‌چین معارف بوده و انوار دانش و حکمت را از مصباح علوم اهل‌بیت علیهم السلام اقتباس نموده‌اند حضور داشته‌اند و از این رو سطح علمی این گفتار، به چنین مخاطبانی تناسب داشته و در عین حال عموم طالبان دانش نیز در خور ظرف وجود خود از این بوستان ثمراتی چیده و ذائقه خود را از این جام بهشت و طعام ربانی و عطیه آسمانی کام بخیشده‌اند.

این کتاب شامل 27 مجلس است که عناوین آنها عبارتند از: «احقاق فاطمه زهرا سلام الله علیها»، «فاطمه زهرا سلام الله علیها نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود»، «فاطمه زهرا سلام الله علیه علت بقای وحی»، «فاطمه زهرا سلام الله علیها برزخی بین نبوت کبری و ولایت عظیم»«جوهر جسمانی و روحانی فاطمه زهرا سلام علیها»، «غضب خدا به غضب فاطمه سلام الله علیها و رضای به رضای او»، «میوه درخت طوبی» «آمدن انبیا به زیارت فاطمه زهرا سلام الله علیها» و «تشییع مخفیانه».

همچنین در ادامه این گفتارها می‌خوانیم: «گفت‌وگوی بی‌واسطه حق تعالی با فاطمه زهرا سلام الله علیها»، «وجوب عزاداری در مصیبت فاطمه زهرا سلام الله علیها»، «اجر رسالت»، «فاطمه زهرا سلام الله علیها در صحرای مشعر»، «امیرالمؤمنین علیه السلام رکن اولیاء و فاطمه زهرا سلام الله علیها رکن امیرالمؤمنین علیه السلام»، «فاطمة زهرا سلام الله علیها و اسم مبارکه» «سر لقب حضرت زهرا سلام الله علیها»، «نور ذریه حضرت زهرا سلام الله علیها»، «امیرمؤمنان علیه السلام کفو و همتای فاطمه زهرا سلام الله علیها»، «سلام خدا به فاطمه زهرا سلام الله علیها»، «مصحف فاطمه سلام الله علیها گنجینه حوائج بشریت»، «مایه جسمانی فاطمه زهرا سلام الله علیها برتر از جایگاه ابراهیم خلیل علیه السلام»، «فاطمه زهرا سلام الله علیها لیلة مبارکه»، «اشعار و قصیده‌های فاطمیه»، «سوره‌های فاطمیه»، «سر معراج»، «حوراء انیسه، گوهر ملک و ملکوت و جامع غیب و شهود» و «قصیده فاطمیه».

 

در عنوان «لزوم احیای سه روز در مملکت» از مجلس دهم این کتاب می‌خوانیم:

سه روز باید در این مملکت احیا شود:

روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها؛ به حول و قوه خدا، تا حدی احیاء شده و امسال باید دو برابر سال گذشته احیای شود.

دوم: شهادت حضرت امیر علیه السلام؛ که در بیست و یکم ماه رمضان است.

سوم؛ شهادت رأس و رییس مذهب، آن کسی که به قول مالک بن انس «ما راث عین و لا سمعت اذن و لا خطر علی قلب بشر افضل من جعفر بن محمد.»

در این امور غفلت شده و ما باید این حقوق را احیا کنیم. این سه روز به همت شما که اهل علم و فضل هستید و مدتی عمرتان را در این دستگاه گذرانده‌اید و پروده‌اید؛ همه قدرت‌آن را باید در احیای این سه روز صرف کنید. و آنچه مهم است، خروج دسته‌های عزاداری است.

بیرون آمدن هیئات عزاداری اثر خاصی دارد که آن اثر در مجالس و محافل نیست.

غیر از خدا پناهی و امیدی نیست و فقط به امید خدا و حول و قوه و کمک او و عنایت و لطف ولی‌عصر و صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باید حرکت کرد.

انشاء الله همه همتتان را صرف کنید تا همان طوری که در عاشورا هیئات در شهرها بیرون می‌آیند، این سه روز عاشورای دوم شود.

الان ایام فاطمیه در پیش است. ما خیال کردیم حضرت زهرا سلام الله علیها را شناختیم! البته این خیالات و توهمات است و فاطمه الزهرا سلام الله علیها قابل ادراک نیست! فوق تصور و ماوراء تعقل ماست!‌ اگر کسی درک داشته باشد، می‌فهمد چه خبر است!

در بخشی از گفتار «وجوب اقامه شعائر فاطمیه بر اساس همه مذاهب» از مجلس هجدهم آمده است:

بر طبق سنت مسلم الصدور از شخص خاتم انبیاء صلی الله علیه آله و سلم، اقباظ فاطمه زهرا سلام الله علیها اقباظ او اوست و انبساط فاطمه زهرا سلام الله علیها انبساط اوست و به مقتضای نص کتاب «ما آتاکم الرسول فخذوه» تمام فرق اسلامی، با قطع نظر مذهبی دون مذهبی، باید عزای فاطمه زهرا سلام الله علیها را مناسب با عظمت این مصیبت اقامه کنند و این قضیه امر تعصبی و تحکمی نیست.

با قطع نظر از هر مذهبی و مسلکی، مقتضای ایمان به خدا و مقتضای ایمان به خاتم انبیاء صلی الله علیه آله و سلم، به حکم سنت قطیعه، اقامه شعائر فاطمیه سلام الله علیها است.

نتیجه این مباحث اینکه «فاطمیه» متعلق به شیعه نیست، بلکه هرکسی که ایمان به قرآن و سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله دارد، متعلق است. قهرا باید در انقباظ خاتم، منقبض باشد و در انبساط او منبسط. این قضیه از قضایای است که «قیاستها معها».

منتهی وظیفه دو طائفه سنگین‌تر است: یکی وظیفه علما و خواص مسلمین که دقایق کتاب و سنت را می‌فهمند و واقعه را آنچنان که هست می‌دانند. قهرا وظیفه این طبقه سنگین‌تر است.

طبقه دوم، کسانی هستند که رابطه نسبی با صدیقه کبری سلام الله علیها دارند و در زمره اولاد او شمرده می‌شوند. این طبقه هم مسؤولیت خاصی دارند که باید روشن بشود.

کتاب «فاطمه سلام الله علیها حلقه وصل رسالت و امام؛ برگرفته از  بیانات آیت الله وحید خراسانی» با شمارگان 5000 نسخه در 448 صفحه، به قیمت 8500 تومان از سوی انتشارات مدرسه باقر العلوم علیه السلام منتشر شده است./998/ن602/ق

 

 

 

 

ارسال نظرات