۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۸۱۲۵۱
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس خبر داد؛

دهم اسفندماه؛ پایان مهلت‌ نام‌نویسی حوزه علمیه خواهران

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس گفت: خواهران علاقه‌مند به نام‌نویسی در مدارس علمیه استان فارس تا ۱۰ اسفندماه مهلت دارند با مراجعه به وب‌گاه حوزه‌های علمیه خواهران نام‌نویسی کنند.
پذیرش حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله علی شیخ موحد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس، عصر امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: 28 مدرسه علمیه خواهران در استان فارس پذیرای خواهران علاقه‌مند به تحصیل در حوزه‌های علمیه هستند.

وی با بیان این‌که در شیراز بیش از 300 خواهر مبلغه مشغول ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و دینی به خواهران هستند، افزود: در استان فارس بیش از 2 هزار و 400 طلبه خواهر که در سطح 2 معادل کارشناسی، سطح 3 کارشناسی ارشد و سطح 4  مشغول تحصیل هستند.

آیت‌الله شیخ موحد با بیان این که پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و 500 نفر در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه خواهران شرکت کنند، اظهار داشت: نام‌نویسی خواهران در حوزه‌های علمیه این استان برای سال تحصیلی 97-96 از 25 بهمن‌ماه جاری آغاز و تا 10 اسفندماه امسال ادامه دارد

وی با بیان این که بیش از 700 نفر از خواهران برای سال جاری پذیرش می‌ِشوند ابراز کرد: اعلام نتایج مرحله نخست در مقطع عمومی 16 اردیبهشت‌ماه و ثبت نوبت مصاحبه  10 تیر تا 10 مردادماه سال آینده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس با اشاره به این که در سطح 4 آزمون در 16 تیر برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: یکم مردادماه نتایج پذیرفته شدگان در سطح ۴ اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: مقاطع تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران شامل مقطع عمومی سطح 2 کارشناسی پیوسته، عالی سطح 3 کارشناسی ارشد و مقطع تخصصی سطح 4 دکتری است.

آیت‌الله شیخ موحد ابراز کرد: تحصیل حضوری تمام‌وقت ویژه دارندگان مدرک سیکل یا اتمام پایه نهم دوره اول متوسطه  و معدل حداقل 14 و حداکثر 18 نیم‌سال تحصیلی است.

وی ادامه داد: در تحصیل به‌صورت تمام‌وقت طلبه موظف است در تمام برنامه‌های آموزشی، تربیتی و پژوهشی مدارس علمیه خواهران بر اساس آئین‌نامه‌های مصوب حضور داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس یادآور شد: در تحصیل به صورت نیمه‌حضوری شرکت‌کنندگان باید 190 واحد درسی بگذرانند که دروس در سال نخست به ‌صورت حضوری و پس از آن به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران در هفته آخر شهریورماه سال آینده به‌ طور رسمی آغاز می‌شود.

شایان ذکر است، خواهران علاقه‌مند به نام‌نویسی در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند به وب‌گاه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران به نشانی اینترنتی http://whc.ir مراجعه کنند./۹۱۹/202/ب1

ارسال نظرات