۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۸۰۴۱۳
از سوی نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری صورت می گیرد؛

برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری ایام نخست فاطمیه در مناطق محروم شهرستان کوهرنگ

مراسم عزاداری و سوگواری شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام نخست فاطمیه از سوی نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش بازفت و صمصامی از توابع شهرستان کوهرنگ برگزار خواهد شد.
برگزاری مراسم عزاداری ایام نخست فاطمیه در مناطق محروم شهرستان کوهرنگ

حجت الاسلام علی‌رضا ملک محمدی، مسؤول دفتر نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، گفت: به رسم هر ساله مراسم عزاداری و سوگواری شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام نخست فاطمیه از سوی نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش بازفت و صمصامی از توابع شهرستان کوهرنگ برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مراسم سوگواری و عزاداری از روز یکشنبه 24 بهمن ماه به مدت 5 روز در بخش بازفت و صمصامی و با حضور نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار خواهد شد.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مراسم عزاداری در بخش بازفت از ساعت 10 صبح در حوزه علمیه سیدالشهدا بازفت و مراسم عزاداری در بخش صمصامی  از ساعت 13:30 بعدازظهر در حسینیه این شهر با سخنرانی حجت الاسلام صابری اراکی برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه بازدید از وضعیت مساجد این مناطق و دیدار و گفت و گو با مردم از دیگر برنامه های حجت الاسلام والمسلمین نکونام در سفر به بخش بازفت خواهد بود، اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویتهای نماینده ولی فقیه در استان از بدو ورود توجه به کاستی ها و کمبودهای مناطق محروم به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان کوهرنگ است.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توجه به امور فرهنگی یکی از مهمترین برنامه های امام جمعه شهرکرد در استان بوده است، گفت: هدف ایشان از برگزاری چنین مراسم هایی ترویج معارف ناب مکتب تشیع و ارزشهای اسلامی در بین عموم مردم به ویژه نسل جوان است.

وی با بیان اینکه مردم این مناطق در محرومیت کامل به سر می برند، آبادانی، عمران، رفع کمبودها و مشکلات و همچنین ارتقای امور فرهنگی مردم این مناطق را در کنار هم ضروری خواند و اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه هایی در مناطق محرومی همچون بازفت در رشد فرهنگی مردم این منطقه و فراگیر شدن فرهنگ فاطمی در بین جوانان بسیار مؤثر خواهد بود.

حجت الاسلام ملک محمدی برگزاری چنین برنامه هایی در مناطق محروم را سبب توجه بیشتر مسؤولان اجرایی و فرهنگی به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم دانست و ابراز کرد: باید همه مسؤولان نسبت به رفع همه جانبه مشکلات این مناطق اهتمام ویژه داشته باشند و رفع محرومیت از چهره استان را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به دو سفر رهبر انقلاب هم در زمان ریاست جمهوری و هم در زمان رهبری ایشان به بخش بازفت، شرایط فعلی مردم این منطقه را نامساعد دانست و افزود: وضعیت کنونی مردم این منطقه و نبود راه های ارتباطی و ابتداییترین امکانات زندگی در این مناطق شایسته سفر رهبر انقلاب به این مناطق و تأکیدات ایشان پیرامون حل مشکلات مردم این بخش نیست./9457/302/ب2

ارسال نظرات