۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۸۰۳۹۵

انتقاد دارالافتای مصر از اقدامات اسلام‌ستیزانه در آمریکا

دارالافتای مصر در گزارشی از گسترش اقدامات اسلام ستیزانه در آمریکا و به آتش کشیدن مراکز اسلامی به شدت انتقاد کرد.
اسلام هراسی

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز اسلام هراسی وابسته به دارالافتای مصر طی گزارشی از گسترش اقدامات نژادپرستانه در کشورهای غربی انتقاد کرد و بیان داشت: متاسفانه خطر نژادپرستی و طائفه‎‎ گرایی علیه مسلمانان در کشورهای غربی متوقف نشده است.

در این گزارش آمده است: اقدامات نژادپرستانه به تهدیدی برای کشورهای غربی تبدیل شده است به طوری که در ماه گذشته مرکز اسلامی در شهر تگزاس به آتش کشیده شد.

مرکز اسلام هراسی دارالافتای مصر تصریح کرد: آتش سوزی مراکز اسلامی در آمریکا عمدی و موجب افزایش اسلام هراسی در این کشور شده است.

در این گزارش نوشته شده است: حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان به ویژه یورش به مراکز اسلامی به خطری بزرگ در جامعه آمریکا به طور خاص و جوامع غربی به طور عام تبدیل شده است.

دارالافتای مصر خاطرنشان کرد: کشورهای غربی، اصحاب رسانه و مجامع بین المللی و جهانی باید مانع از گسترش اسلام هراسی و افراط گرایی شوند.

این مرکز همچنین از تصمیم مسؤولان رژیم صهیونیستی برای افزایش شهرک سازی در اراضی اشغالی به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: این گونه اقدامات اسرائیل مانع از انتشار صلح و کاهش بحران در کشورهای منطقه می‎شود.

در این گزارش آمده است: شهرک سازی رژیم صهیونیستی بر خلاف قوانین بین المللی و غیر شرعی است بنابراین مجامع جهانی باید به حمایت از مردم فلسطین بپاخیزند و اجازه ندهند که حقوق این ملت تضییع شود./994/ب902/د

ارسال نظرات