۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۴۸۰۲۹۶
مفتی مصر:

طلاق آخرین راه حل مشکلات زوجین است

مفتی مصر تصریح کرد که همه احکام و قوانین مصر به گونه‎ای تنظیم شده است که بر حفظ بنیان خانواده تاکید بسیاری دارد.
شوقی علام، مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر طی سخنانی در تلویزیون مصر طلاق را یکی از راه‎های پایان ازدواج نافرجام توصیف کرد و اظهار داشت: طلاق برای حل مشکلات خانواده‎ها تجویز شده است بنابراین نباید زن و شوهر در مواجهه با کوچکترین مشکلات به فکر طلاق و جدایی بیفتند.

وی افزود: مردم استفتائات بسیاری پیرامون طلاق از دارالافتای مصر انجام می‎دهند و درپی یافتن راه حل و عبور از مشکلات هستند.

مفتی مصر با اشاره به آمار بالای طلاق در مصر تصریح کرد: افزایش طلاق نتیجه عدم درک و فهم حقیقت و هدف اسلام از حکم طلاق است.

وی ادامه داد: زوجین در هنگامی که با مشکلی مواجه می‎شوند قبل از آنکه سراغ گزینه طلاق بروند باید با گفت‎وگو و مشاوره درپی حل اختلافات خود باشند.

این عالم مصری بیان داشت: طلاق یک مساله کاملا شرعی است که فقها نیز به آن اذعان کرده‎اند. خداوند متعال راه‎های مختلفی برای استمرار و ثبات زندگی زوجین قرار داده اما به عنوان آخرین راه حل طلاق را تجویز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حرمت طلاق در ایام حیض و اجازه رجوع مردم در ایام عده زن پس از طلاق برخی از احکامی است که خداوند برای حفظ بنیان خانواده تشریع کرده است.

شوقی علام تاکید کرد که از نظر شرعی و قانونی مرد حق ندارد زن را در یک مجلس سه بار طلاق دهد تا شاید یک بار دیگر این خانواده از هم پاشیده شکل مجددی بگیرد./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات