۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰
کد خبر: ۴۷۹۹۶۹
استاد حوزه و دانشگاه:

روحانی انقلابی فرهنگ های غلط رایج در کشور را گوشزد می کند

حجت الاسلام والمسلمین قائمی فسلفه حضور روحانیت در صحنه های مختلف دفاع از نظام را توجه به ضرورت پیاده سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد.
حجت الاسلام قائمی

حجت الاسلام والمسلمین علی‌اصغر قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن گرامیداشت یوم الله 22 بهمن به بیان روشنگری های روحانیت در سالیان قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: از شروع انقلاب اسلامی حوزه های علمیه به ویژه حوزه قم از نخستین افراد و گروه هایی بودند که همراهی و متابعت خود را از امام راحل اعلام کرده و به روشنگری پرداختند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: روحانیان بیشترین نقش را در انتشار و توزیع اعلامیه های امام از نجف و پاریس داشتند و در تظاهرات و راهپیمایی ها جلودار مردم بودند تا انقلاب به پیروزی رسید و بعد از انقلاب نیز همه هماهنگ با بنیان گذار انقلاب اسلامی به انجام وظایف خود می پرداختند.

وی با بیان اینکه فسلفه حضور روحانیت در صحنه های مختلف دفاع از نظام، توجه به ضرورت پیاده سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، خاطرنشان کرد: در باب امر به معروف روایات زیادی داریم که از جمله آن حدیثی است که می فرماید: «کلکم راع و کلکم مسؤول» اینکه همه افراد نسبت به هم مسؤول و دارای وظیفه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قائمی ادامه داد: بیشترین نمود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است، آنجایی که در روایتی جامعه اسلامی را به کشتی تشبیه کرده که فردی مشغول تخریب آن است، در این کشتی افراد نمی توانند بگویند آن فرد به اندازه سهم خود کشتی را تخریب می کنند، چراکه همه اهل آن غرق می شوند.

وی با بیان اینکه روحانیت بعد از انقلاب در قدم اول اجرای امر به معروف و نهی از منکر قرار داشت، تصریح کرد: همین دو اصل نقش اصلی را در رشد انقلاب داشت و بیشتر مسائل کشور به همین دو مسأله مهم برمی گردد یعنی در جامعه لازم است معروف ها و کارهای نیک پیاده سازی شده و از تخلف ها، ناهنجاری ها و گناهان منع شود.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه در پایان با اشاره به مسؤولیت های خطیر روحانیت در عصر حاضر خاطرنشان ساخت: اساس مسؤولیت ها را همه روحانیان بزرگوار می دانند ولی در رأس امور در دنیای امروز تبلیغ و گفتن دستاورهای انقلاب اسلامی و بازگو کردن فرهنگ های غلطی است که مانع رشد کشور می شود./1330/ت302/ی

ارسال نظرات