۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۴۷۹۳۸۴
استاد حوزه علمیه عنبرآباد:

احیای اصل امامت در کالبد ولایت فقیه از ثمرات انقلاب اسلامی است

معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی(ع) عنبرآباد با بیان اینکه احیای اصل امامت در کالبد ولایت فقیه از ثمرات برتر انقلاب اسلامی ایران است، گفت: شکوفایی و گرایش مردم به سمت معنویت و ارزش های اصیل اسلامی از دیگر ثمرات برتر انقلاب اسلامی ایران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می آید.
حجت الاسلام فضیلتی نیا

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی(ع) عنبرآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: یکی از مقاطع مهم، حساس و فراموش ناشدنی در طومار تاریخ سترگ انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران، مقطع طلایی 12 تا 22 بهمن سال 57 است که از آن به دهه مبارکه فجر یاد می شود.

وی بیان کرد: حنجره مخلص اسلام، یعنی امام خمینی(ره) که با رسایی فریاد ملت انقلابی و مبتنی بر بینش صحیح توحید و برگرفته از انقلاب سرخ گون قیام حسینی(ع) بود، که فرجام کارزار طاغوت شد و این شد راز ماندگاری این برهه طلایی و خجسته و به قیام مردم برای خدا نام گرفت.

حجت الاسلام فضیلتی نیا تصریح کرد: انقلاب نوپای ایران به آزادیخواهان جهان نشان داد؛ با اعتقادی مستحکم و عزمی راسخ، و گام نهادن در محیط معنویت، با ایثار و شهادت می توان نیروی پوشالی، شیطانی کفر را شکست داد اگر چه تمام دنیا از آن حمایت کنند و این تفکر، جرقه بیداری برای ملل مستضعف و زیر یوغ دجالان هوا پرست شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دهه مبارکه فجر، فرصتی برای مرور احساسی غرور آفرین است، افزود: دهه فجر امروز، آرزو و بارقه امید در دل ملل به خط ایستاده در ماراتن آزادی است و خروش انقلابی امام و امتش هدفی جز رهایی استقلال فرهنگی، اسیر در سیطره غرب و آزادی سیاسی و جمهوریت بر مبنای اسلام ناب نداشت.

معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی(ع) عنبرآباد خاطرنشان کرد: حاکمیتِ سیاه و هول انگیز حاکمان در ظلمات جهل و ستم، مردم مظلوم ایران را به سیاه چال 2500 ساله اختناق و ناآرامی انداخته بود، اما غافل از اینکه خورشید پر فروغ انقلاب، از افق آزادی بر روی عاشقان حق و حقیقت می تابد.

وی ادامه داد: انقلاب، نهال آرمان ها و ارزش های اسلامی را به ثمر نشاند و باغ اندیشه را بارور ساخت تا در پرتو حقیقت اسلام ناب و با نغمه توحید، کتاب قطورش را ورق بزنیم و به سعادت دنیا و  وحلاوت آخرت برسیم.

حجت الاسلام فضیلتی نیا یادآور شد: شکوفایی و گرایش مردم به سمت معنویت و ارزش های اصیل اسلامی و در نهایت، احیای اصل امامت در کالبد ولایت فقیه، از ثمرات برتر انقلاب اسلامی ایران در این دوران طلایی به شمار می آید.

استاد حوزه عنبرآباد ابراز کرد: هواپرستان فرو رفته در مرداب ضلالت و گرداب مادی گری و رفاه زدگی، تا کنون نتوانستند با حساب سرانگشتی دنیا و تفکر کج و معوج سیاسی، از رویداد عظیم و معجزه آسای انقلاب اسلامی ایران درک درستی در مخیله بگنجانند و اینک می بینیم بعد از 38 سال از آن روزهای ناب، لب به اعتراف گشودند و بر این عظمت بر آمده از اراده پولادین مجاهدین انقلابی اقرار کردند.

معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی (ع) عنبرآباد تأکید کرد: انقلاب عظیم مردم ما، ضد تمام ارزش های ستم شاهی؛ چه در روش ها، منش ها، و چه در سنت های زر و سیم بود چون پیر و مرادشان حضرت امام خمینی(ره) قبل از وا داشتن ایشان بر ضد طاغوت، انقلابی در درون دل هایشان آغاز کرد و این انقلاب درونی حماسه ای شگرف به پهنای 8 سال دفاع مقدس ایجاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تاریخ انقلاب را هر ساله باید به رشته تحریر در آورد تا نوپایان انقلابی بدانند که این انقلاب عظیم و میوه پر طراوت آن، یعنی اصل ولایت فقیه سهل و آسان به ثمر ننشسته است و پای حرف حرف آن را، شهیدانی امضاء کردند که هر کدامشان فصلی از لحظه های ناب عاشقی بود.

حجت الاسلام فضیلتی نیا عنوان کرد: تاریخ انقلاب را باید هر روز در خواطر مرور کرد تا خدای ناکرده نفوذ موریانه های غفلت ما را از درون تهی نکند و نپوساند ثمره اصیل به ارث رسیده از مرادمان تا یادمان باشد برای هر لحظه این آزادی چه شکنجه ها و تبعیدها به جان خریده شده است.

استاد حوزه علمیه در پایان افزود: 22 بهمن، در پیش است حال که ستم جایش را به رأفت، پلیدی جایش را به پاکی و زلالی، سیاهی جایش را به نور و روشنایی بخشیده است؛ بیاییم در این طلیعه آزادی خونی تازه به رگ های انقلاب ببخشیم و شکوهی دیگر باره در چشم جهانیان به منصه ظهور برسانیم و با شعار الله اکبر، خامنه ای رهبر، در بهار آزادی جای شهدا خالی فریاد بزنیم./302/9709/ب1

ارسال نظرات