۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۴۷۹۱۲۷
جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس:

امام خمینی زاهد شب بود و شیر روز

حجت‌ الاسلام قربانی با بیان این که امام خمینی(ره) زاهد شب بود و شیر روز، گفت:‌ امام راحل یک مرد بزرگ الهی و دارای هیبتی معنوی بود که ریشه در تقوا و شخصیت ملکوتی او داشت.
حجت الاسلام قربانی حجت الاسلام قربانی حجت الاسلام قربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی‌اصغر قربانی، جانباز 70 درصد و استاد حوزه علمیه قم دوشنبه شب به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در گردهمایی طلاب مدرسه علمیه حضرت ابالفضل(ع) در بیت حضرت امام خمینی(ره) که برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب برگزار شد، ضمن بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت:‌ امام خمینی(ره) یک مرد بزرگ الهی بود، امام راحل دارای هیبتی معنوی بود که ریشه در تقوا و شخصیت ملکوتی او داشت.

 حجت‌ الاسلام قربانی با بیان این که امام خمینی(ره) زاهد شب بود و شیر روز، ابراز داشت:‌ امام راحل با هیبت معنوی خود، رعب و وحشتی در دل دشمن انداخته بود که از امام(ره) به شدت می‌ترسیدند چرا که در روایات وارد شده است اگر کسی از خدا بترسد، همه چیز و همه کس از او خواهد ترسید و کسی که از خدا نترسد از همه چیز خواهد ترسید.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران در ابعاد مختلف دستاوردهای بسیاری داشته است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران انسان‌سازی است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسان‌سازی از شاهکار‌های انقلاب اسلامی ایران بود که در داخل و خارج کشور نیروهای بسیاری را تربیت کرد، نیرو‌هایی که در هشت سال جنگ تحمیلی به دفاع از خاک و کشور اسلامی خود پرداختند.

وی با تأکید بر تأثیرگذاری روحی و معنوی امام خمینی(ره) بر جهان، یادآور شد: امام راحل به اندازه‌ای تأثیرگذار بود که جوانان متعدد ساکن در خارج از کشور که چیزی از اسلام و قرآن نمی‌دانستند، از رهگذر انقلاب و امام خمینی(ره) با قرآن و حقایق تشیع آشنا شده و  به اسلام گرایش یافتند و شیعه شدند./878/پ202/ی

اکتای بهمنی
ارسال نظرات