۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۷۹۱۰۳
استاد حوزه و دانشگاه:

وحدت و انسجام بزرگترین سلاح ایران اسلامی در مقابل دشمنان است

استاد حوزه و دانشگاه بزرگترین سلاح ایران اسلامی در مقابل دشمنان را وحدت و انسجام دانست و گفت: دشمن با آگاهی از قدرت وحدت و همدلی ملت، تمام تلاش خود را برای از بین بردن وحدت ملت ایران اسلامی به کار برده تا وحدت و معنویت را از ما بگیرند و ما باید این ها را حفظ کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام صبری، استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو در امامزاده صدرالدین(ع) اردبیل، خاطرنشان کرد: هر چیزی در دنیا دارای مأموریتی است و خداوند در قرآن مأموریت انسان را مشخص کرده است و آن عبادت است.

وی افزود: خداوند بشر را برای این خلق نکرده است که مست ثروت ها و مقام های دنیوی شود،  خداوند ائمه اطهار(ع) و معصومین را فرستاده است تا انسان  ها را راهنمایی کنند تا انسان ها ماموریتشان را خوب انجام دهند.

حجت الاسلام صبری ادامه داد: تمام  ائمه اطهار و معصومان(ع) کار فرهنگی کرده اند چرا که به تعبیر رهبری تمام آیات قرآن در مورد فرهنگ است و از این رو اگر مشکل فرهنگی حل نشود نه سیاست و نه اقتصاد حل شدنی نخواهند بود، اگر مشکلات فرهنگی حل نشوند بقیه مشکلات نه تنها حل نمی شود بلکه بدتر هم می شود.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی بود چرا که انقلاب زمانی می تواند ماندگار باشد که دارای فرهنگ باشد و انقلاب ما دارای فرهنگ  اصیل اسلامی است.

وی اشاره کرد: انقلاب اسلامی دارای سه ویژگی مهم است که سبب شده تا با وجود تمام توطئه های دشمنان در طول سال های انقلاب اسلامی هنوز هم پابرجا مانده و امروز جزو کشورهای مقتدر جهان است.

حجت الاسلام صبری بیان داشت: اولین ویژگی انقلاب تکیه بر معنویت و ایمان است، وقتی تاریخ را بررسی می کنیم و خاطرات اوایل انقلاب را می بینیم هر خانواده ای که شهید می داد افتخار می کرد و شهادت افتخار محسوب می شد، ریشه این فرهنگ به معنویت و ایمان بر می گردد.

وی اظهار داشت: دومین ویژگی انقلاب این بود که به کشورهای شرق و غرب وابسته نبود، حتی اگر کشوری پیشنهاد کمک می داد حضرت امام قبول نمی کردند و اجازه دخالت نمی دادند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: سومین ویژگی انقلاب که آن را در دنیا ممتاز می کند، اسلحه ای است که بزرگان انقلاب و رزمندگان استفاده کردند، اسلحه ای که قوی تر از تمام سلاح های کشور های ابر قدرت دنیا است و این اسلحه وحدت و انسجام است.

وی افزود: دشمن با آگاهی از قدرت وحدت و همدلی ملت، تمام تلاش خود را برای از بین بردن وحدت ملت ایران اسلامی به کار برده تا وحدت و معنویت را از ما بگیرند و ما باید این ها را حفظ کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم./937/202/ب2

ارسال نظرات