۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۷۸۷۴۴
آیت الله حائری شیرازی:

اسلام به صورت صحیح در کشور تبیین شود

آيت الله حائری شیرازی گفت: در کشور ما اسلام باید درست تبیین شود، به شکلی که اساتید دانشگاه نیز آن را بپذیرند، امید است روزی دانشگاه‌ها هم مروج اسلام باشند.
آیت حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری بعدازظهر امروز در نشستی با موضوع اهمیت و الزامات کار علمی ترویجی بر اندیشه ولی‌فقیه که در کانون پرورش فکری برگزار شد با اشاره به اینکه عالم وقتی پر از ظلم و جور می‌شود به این معناست که گفتمان‌ها پر از شرک شده است، اظهار داشت: بدانید که عدل و داد آثار توحید و در مقابل ظلم و جور آثار شرک است.

وی ادامه داد: آنچه در نوشته‌های امام و رهبری به رشته تحریر در می‌آید باید یک فرهنگ توحیدی از آن بیرون کشیده شود، امروز غرب به مردم شرک را تزریق می‌کند، غرب، یهود، انگلستان، آمریکا و به طور کلی اروپا کار معاویه را می‌کنند، غرب با نشر ما در تعالیم و معارف دینی نمی‌جنگد بلکه در تلاش است تا شرک را پرده‌برداری نکند زیرا در این شرایط کسی که کار شرک انجام می‌دهد متوجه آن نمی‌شود.

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند کافر نبودند بلکه آنها مطیع رهبر و فرمانده ظالم خود بودند و از این رو به سمت شرک رفتند، حال کسانی که در شناساندن شخصیت رهبری تلاش می‌کنند کار کمی انجام نمی‌دهند، آنچه امام و رهبری را از دیگر پادشاهان کشورهای اسلامی و مسیحی جدا می‌کند این است که آنها مطیع خداوند هستند.

آیت الله حائری شیرازی یادآور شد: متاسفانه کشور ما شاه را برانداخت اما شاهک‌ها برانداخت نشدند، در زمان رفتن شاه و آمدن امام اندیشه شاه باید بیرون رفته و اندیشه اسلامی امام وارد کشور می‌شد اما متاسفانه این تفکر کامل جا نیفتاد.

وی در پایان گفت: در کشور ما اسلام باید درست تبیین شود، به شکلی که اساتید دانشگاه نیز آن را بپذیرند، امید است روزی دانشگاه‌ها هم مروج اسلام باشند./202/816/ب1

ارسال نظرات