۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۷۸۷۰۱
آیت الله مجتهد شبستری:

سبک زندگی اسلامی مصلح الگوی مصرف است

امام جمعه با بیان اینکه یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف در جامعه است، گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی مصلح اصلاح الگوی مصرف است، در سبک زندگی اسلامی باید صرفه جویی و استفاده از تولیدات داخلی در اولویت کاری باشد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در آیین گشایش نمایشگاه «روی خط زندگی» در فرهنگسرای الغدیر تبریز با تأکید بر توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی، اظهار داشت: باید سبک زندگی اسلامی در جامعه ترویج یابد.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف در جامعه است، ابراز داشت: ترویج سبک زندگی اسلامی مصلح اصلاح الگوی مصرف است، در سبک زندگی اسلامی باید صرفه جویی و استفاده از تولیدات داخلی در اولویت کاری باشد تا شاهد تقویت بنیه اقتصادی کشور باشیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی ایرانی باید به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب در حوزه اقتصادی توجه ویژه داشته باشیم، افزود: در آموزه های سبک زندگی باید به بُعد اسلامی بیشتر توجه کنیم و دقت داشته باشیم که این اسلام است که سعادت بخش جامعه بشری است.

وی تلفیق سبک زندگی اسلامی با سنتهای ایرانی نیکو و پسندیده را مورد توجه قرار داد و گفت: در سبک زندگی نباید مسائل خلاف شرع و اسلام وارد شود، بنابراین در سنتهای ایرانی باید مسائلی که نیکو و پسندیده است را مورد توجه قرار دهیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این نمایشگاه نمونه ای درست و سالم از زندگی اسلامی ایرانی را در معرض دید عموم قرار داده است، گفت: چنین نمایشگاه هایی می تواند تأثیر بسزایی در معرفی درست ارزشهای زندگی اسلامی و ایرانی داشته باشد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم جامعه ما بر اساس آموزه های اسلام حرکت کند، همزمانی برگزاری این نمایشگاه نیز یک امر مبارک است، دهه فجر یادآور مبارزات انقلابی و آرمانهای امام راحل است.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه این دهه فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلابی و تبیین آرمانهای امام راحل است، گفت: باید نسل جوان امروز را با آرمان انقلاب آشنا کرد و آنها را در مسیر شهدا قرار داد، امروز دشمن با نبرد نرم خود به دنبال تضعیف بنیه اعتقادی ملت ایران به ویژه جوانان است./854/202/ب2

ارسال نظرات