۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۷۸۶۹۳
آیت‌الله قرهی:

انقلاب ایران در سایه ولایت فقیه به پیروزی رسید

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) گفت: امروز شاهد هستیم که بسیاری از کشورها با الگوبرداری از انقلاب ما سعی در پیاده کردن آن در کشورهای خود دارند امام متأسفانه در کشورهایی نظیر مصر این اتفاق نیفتاد؛ به این علت که معتقد بودند انقلاب ایران در بستر ولایت فقیه به این پیروزی رسیده، ولی آنها از این نعمت برخوردار نیستند.
آیت الله قرهی

آیت الله روح الله قرهی تولیت مدرسه امام مهدی(عج) در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در باب مهمترین شاخصه های پیشرفت کشور در سایه انقلاب با گذشت 4 دهه از آن، گفت: همان طور که در بحارالانوار هم روایت شده اساس نظام اسلامی، آماده سازی جامعه اسلامی جهت برقراری دولت مهدوی و ظهور حضرت مهدی(عج) است که قیام آن از مشرق، آغاز و عامل حکومت و تسلط ایشان خواهد بود.

وی در ادامه ابراز داشت: نخستین شاخصه مهم انقلاب ما اسلام خواهی و دومین عنصر آن اطاعت از امام امت بوده، که لازم است روی این موضوع بیشتر کار شود؛ شاخصه مهم دیگر، عامل وحدت با بکارگیری شعائری همچون "ما می توانیم" و با استعانت از آیه "و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا" بود که موجبات توسعه کشور را فراهم آورد.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) ابراز داشت: احساس نیاز به استقلال برای جدا شدن از دشمنان و سلطه های آنان، در جهت پویایی کشور، از دیگر عوامل مهم پیشرفت کشور بود.

وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) در آن زمان به هیچ یک از بلوک شرق و غرب تکیه نکرد؛ انقلاب هایی که در لیبی، فرانسه و کوبا بوجود آمد، به دلیل وابستگی، با شکست مواجه شد؛ البته دشمنان با جنگ تحمیلی و تشکیل گروه های معاند سعی در شکست انقلاب داشتند، ولی به فضل الهی همین موارد عاملی در استحکام و پیشرفت هر چه بیشتر انقلاب شد.

آیت الله قرهی گفت: باور ما می توانیم یکی از شاخصه های انقلاب ما بود؛ مردم کشورهای دیگر، وقتی پیشرفت های علمی ایران را با دست خالی، محاصره های اقتصادی و جنگ هشت ساله، در عرصه عمل دیدند، انقلاب ایران را به عنوان الگوی عملی حرکت های انقلابی خود قرار دادند.

وی یکی دیگر از عوامل پیشرفت ایران را در سایه انقلاب و دخیل بودن مردم در امور کشوری دانست و ابراز کرد: امام با هوشیاری خاص، مردم را در تصمیمات این انقلاب دخیل کرد؛ از جمله اقدامات در این مسیر، تشکیل بسیج مستضعفین بود که با جمعیت آن زمان، امام راحل فرمودند ارتش بیست میلیونی باید تشکیل شود؛ همچنین انتخاب نمایندگان از مصادیق این همبستگی و همکاری بین مردم و حکومت بود.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) در پاسخ به این سوال که اگر انقلاب ما از مرجعیت شیعه و ولایت فقیه استفاده نمی کرد چه اتفاقی می افتاد، گفت: امروز شاهد هستیم که بسیاری از کشورها با الگوبرداری از انقلاب ما سعی در پیاده کردن آن در کشورهای خود دارند ولی متأسفانه در کشورهایی نظیر مصر این اتفاق نیفتاد؛ به این علت که معتقد بودند انقلاب ایران در بستر ولایت فقیه به این پیروزی رسیده، ولی آنها از این نعمت برخوردار نیستند.

آیت الله قرهی در ادامه افزود: ولایت فقیه است که بر اساس و مبانی دینی و فقاهت کار را به پیش می برد؛ در بستر وجود مبارک امام خمینی(ره) و پس از ایشان، در سایه رهبر معظم بود که انقلاب ما به ثمر نشست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در نظام شیعی، ارتباط تنگاتنگ بین مراجع تقلید و مقلدان برقرار است؛ به همین واسطه بود که دکتر مصدق در مسأله ملی شدن صنعت نفت به پشتیبانی آیت الله کاشانی این اقدام را عملی کرد؛ اساس انقلاب ما، ولایت فقیه و یک الگوی عملی برای جهانیان بوده است و اگر بحث دینی در انقلاب ما نبود قطعا با شکست روبرو می شد./302/966/ب1

ارسال نظرات