۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۷۶۸۰۵

صد و شصتمین شماره دوماهنامه آیینه پژوهش به بازار نشر رسید

صد و شصتمین شماره دوماهنامه نقد کتاب، کتاب‌شناسی و اطلاع‌رسانی در حوزه فرهنگ اسلامی با عنوان آیینه پژوهش از سوی دفتر تبلیغات اسلامی روانه بازار نشر رسید.
صد و شصتمین شماره دوماهنامه آیینه پژوهش

به گزارش خبرگزاری رسا، صد و شصتمین دوماهنامه نقد کتاب، کتاب‌شناسی و اطلاع‌رسانی در حوزه فرهنگ اسلامی با عنوان آیینه پژوهش به مدیر مسؤولی محمد تقی سبحانی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم روانه بازار نشر رسید.

این شماره از دو ماهنامه آیینه پژوهش شامل سرمقاله: توضیح واضحات، مقاله نقد و بررسی کتاب، دیگر نگاشته‌ها، تازهای نشر عربی، کتاب‌شناسی موضوعی و تازه های نگارش و نشر و اخبار است.

 

مقالات این شماره دوماهنامه آیینه و پژوهش عبارت است از:                   

امیدوار، یک بَحثِ لُغَوی به بهانه بیْتی از سَعدی

قطبِ طبِ تاریخِ علم اسلام و ایران نمادِ سعدِ پزشکی پژوهی شیراز ی نشان

نسخه خوانی (2)

آشنایی با اسناد الکترونیکی

 

در بخش نقد و بررسی این مطالب بررسی شده است:                

نگاهی به الوشیعة فی نقد عقاید الشیعة و ردیه های آن

شرح تحقیقی حافظ، یا کشکولِ رستگار؟!

قلم انداز (1) یادداشت هایی در تاریخ، فرهنگ و ادبیات

نقدی بر کتاب عقیدة الشیعة

نگرشی بر نگارش های کلامی (4) الأبحاث المفیدة فی تحصیل العقیدة

 

از نگاه دیگران(6) قرآن در فرایند شکل گیری امت اسلامی در بخش دیگر نگاشته‌ها، بستان(3) جواد علی و گزیده های عربی آثار او در کتاب‌شناسی موضوعی بررسی شده است و مأخذشناسی آموزش زبان عربی در ایران (مقالات و پایان نامه ها) در بخش تازه نشر عربی پرداخته شده است.

در بخش تازه‌های نگارش و نشر موضعاتی همچون Civilizations in World Politics ، حیات اقتصادی ایرانیان در دوره مشروطه، هویت ایرانی: از دوران باستان تا پایان پهلوی، بلاغت: از آتن تا مدینه، فرهنگ اصطلاحات پزشکی و داروشناسی در ادب فارسی بررسی شده است.

همچنین در اخبار درگذشتگان زندگی حجت الاسلام ناطق اصفهانی، حجت الاسلام سید شمیم السبطین رضوی، آیت الله فاضل وَرَسی، حجت الاسلام عرفانی، حجت الاسلام واعظی شهرستانی، آیت الله خسروی، حجت الاسلام واعظ موسوی بررسی شده است.

گفتنی است، صد و شصتمین دوماهنامه آیینه پژوهش در 151 صفحه به قیمت 4 هزار تومان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای دسترسی به مطالب صد وشصتمین ماه‌نامه آیینه پژوهش اینجا را کلیک کنند./998/د101/ق

ارسال نظرات