۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۷۶۰۳۴
نماینده طلاب اردبیل:

وجود مدارس علمیه رشد فرهنگی استان ها را به دنبال دارد

نماینده طلاب اردبیل در مجمع نمایندگان وجود مدارس علمیه در مناطق مختلف را سبب ارتقای فرهنگی این مناطق دانست.
حوزه علمیه اردبیل
طلاب حوزه علمیه

 حجت الاسلام محمد بیدار، نماینده طلاب شهرستان های اردبیل، مشکین شهر و مغان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تشریح ظرفیت های فرهنگی این منطقه پرداخت و گفت: استان اردبیل به لحاظ سابقه تاریخی که دارد، مهد عالمان تشیع است.

وی ادامه داد: در دوره صفوی ها که بنیان گذار دولت صفوی بودند، مذهب تشیع را به عنوان مذهب رسمی انتخاب کردند و این روحیه تا به امروز ادامه داشته است.

حجت الاسلام بیدار با بیان این که اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت در دنیا معروف شده است، اظهار کرد: عزاداری ها و دسته ها و هیات های مثال زدنی در عاشورا و سایر ایام ویژگی ولایت مداری وجود دارد.

عضو مجمع نمایندگان اردبیل ابراز داشت: این منطقه به لحاظ برخی مسائل فرهنگی، بومی و منطقی که مخصوص مناطق آذری زبان هست شرایط خوبی دارد و از نظر مسائلی مانند حجاب نسبت به مناطق دیگر وضعیت قابل قبولی دارد.

حجت الاسلام بیدار با بیان این که این شهرستان دارای چهار حوزه علمیه است اظهار داشت: تعداد حوزه علمیه خواهران نسبت به حوزه های علمیه برادران بیشتر است که ظرفیت های لازم برای توسعه بیشتر حوزه های علمیه در سطح شهرستان هم وجود دارد.

وی با اشاره به این که حوزه علمیه اردبیل در سال های اخیر رشد خوبی داشته، ابراز کرد: در تمامی شهرستان های بزرگ حوزه علمیه برادران وجود دارد و این موضوع باعث رشد فرهنگی این مناطق می شود.

نماینده طلاب شهرستانهای اردبیل با بیان این که اردبیل منطقه ای مرزی است، همجواری این استان با کشور جمهوری آذربایجان را یک تهدید مهم فرهنگی دانست و تصریح کرد: برنامه شبکه های این کشور بدون نیاز به ماهواره در این استان ها قابل دریافت است و همچنین رفت و آمدهای زیادی با این کشور می شود که این موضوع در فرهنگ این مناطق تاثیر می گذارد و باید در این خصوص هوشیار بود./875/ت302/ج

ارسال نظرات