۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۷۵۸۰۲
با حضور وزاری کشورهای اسلامی؛

آیین افتتاحیه «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام» برگزار شد

آیین افتتاحیه «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام» با حضور وزاری کشورهای اسلامی، معاون آیسسکو، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، معاونان دولت و جمعی از مسؤولان ارشد کشوری و لشکری برگزار شد.
مشهد 2017

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین افتتاحیه مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور وزاری کشورهای اسلامی، معاون آیسسکو، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، معاونان دولت و جمعی از مسؤولان ارشد کشوری و لشکری صبح امروز پنجم بهمن در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد.   

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در این مراسم ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به مهمانان خارجی و داخلی گفت: خدا را سپاس می گویم که در مرکز خراسان که دیار کهن مردان و زنان پرآوازه این خطه از جهان اسلام است این رویداد بزرگ را شروع می کنیم.

وی با بیان اینکه خراسان بزرگ در طول تاریخ خود به این رفت و آمدها در حوزه های فرهنگی، دینی و ادبی آشناست، تصریح کرد: امروز اگر مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام شده است در واقع پا بر جای تاریخی خود نهاده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: پس از اسلام بازار علم، هنر و معرفت در این خطه پررونق و گرم بوده است که در آن فردوسی و شیخ بهایی غزالی و صدها شخصیت بی نظیر دیگر در آن مشغول داد و ستد فکری و فرهنگی بوده اند.

وی با بیان اینکه این شهر همواره به عنوان پیوند دهنده فکری و فرهنگی کشور و جهان مطرح بوده است، اظهار کرد: حوزه گستره فکری بزرگان مشهد همه انسان‌های کره زمین را تحت تاثیر قرار داده است.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: مشهد می‌تواند نقش اساسی را در آینده جهان اسلام ایفا کند و به عنوان بزرگترین کلان شهر مذهبی جهان اسلام به شایستگی می‌تواند در طرح تمدن نوین اسلامی نقشی اساسی ایفا کند و کانون ارتباطات فرهنگی و فکری در منطقه به حساب بیاید.

رشیدیان افزود: مشهد مقدس می‌تواند با پیروی از رویکردهای امام رضا(ع) به‌عنوان یک مرکز فکری بزرگ در بین جهان اسلام شناخته شود و نوای وحدت، همدلی، صلح و صفا و برادری می‌تواند از مشهد نواخته شود و این نوا به گوش همه جهانیان برسد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مشهد شایستگی این را دارد که از ظرفیت‌های موجود مانند حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های خود استفاده کند و به‌عنوان کانون گفتگوهای جهانی در سطح دنیا شناخته شود.

وی درباره انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 گفت: می توان از این شهر نوای همدلی و همزبانی را با اجرای برنامه های فرهنگی به نمایندگی از جهان اسلام به گوش جهانیان رساند./202/934/ب1

ارسال نظرات