۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۷۵۴۴۱
استاد حوزه و دانشگاه:

جمهوری اسلامی ایران باتوجه به سیاست های راهبردی نظام حرکت می کند

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران باید به دنبال حرکت در راستای سیاست های راهبردی خود باشد و با تلاش شبانه روزی به خودکفایی اقتصادی برسد، گفت: در سخنان آقای ترامپ به عنوان یک تاجر موفق و سیاستمدار تازه کار هیچگونه احساس خطری برای نظام های مستقل همچون ایران به چشم نمی خورد.
حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا و ادعای او مبنی بر از بین بردن گروه های تروریستی، ابراز داشت: ترامپ آگاه است که آمریکا گروه های تروریستی و تندروها را ترویج و ایجاد کرده و به جان مردم انداخته و اگر واقعا بخواهد این گروه ها را از بین ببرد که البته صادقانه نیست یک خودزنی به شمار می آید.

وی با اشاره به این که ترامپ، نابودی گروه های تروریستی را به عنوان یک سیاست راهبردی برای خود عنوان کرده است، گفت: برای کشورهای مستقلی همچون جمهوری اسلامی ایران باتوجه به استقلال، تغییر در مجموعه مدیریت آمریکا و دیگر کشورها اثر خاصی ندارد و از این جابجایی نه خوشحال و نه نگران هستیم؛ این اظهارات برای سیاستمداران ایران نباید مهم باشند.

این مقام مسؤول با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران باید به دنبال حرکت در راستای سیاست های راهبردی خود باشد و با تلاش شبانه روزی به خودکفایی اقتصادی برسد، ادامه داد: در سخنان آقای ترامپ به عنوان یک تاجر موفق و سیاستمدار تازه کار هیچگونه احساس خطری برای نظام های مستقل همچون ایران به چشم نمی خورد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ترامپ پیش از تعیین مشروعیت و مقبولیت برای برخی مسائل، نخست باید از بحران مخالفت هایی که در سطح کشورهای گوناگون علیه او ایجاد شده خارج شود.

حجت الاسلام سعدی با بیان این که کشورهای گوناگون دنیا حتی غربی و شرقی به ویژه کشورهایی که سابقه حمایت از آمریکا را داشته اند به صحنه تظاهرات علیه ترامپ تبدیل شده و شاید حضور مخالفان انتخاباتی ترامپ در مراسم تحلیف به این دلیل باشد که بتوانند این فشار را از نظام آمریکا کم کنند.

وی با اشاره به سخنی از ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، ادامه داد: سرزمین بیت المقدس از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شده و براساس قطعنامه های سازمان ملل در این حالت نهادهای رسمی کشورهای دیگر نمی توانند اشغال کنندگان را از طریق اقداماتی همچون استقرار سفارت به رسمیت بشناسند.

این مقام مسؤول با بیان این نکته که لابی های صهیونیست دارای نفوذ در آمریکا هستند و ترامپ می خواهد این جریان را به نفع خود فعال کند، ابراز داشت: کشورهایی که مدعی آزادی در جهان هستند حق ایجاد سفارت و هرگونه نهاد رسمی در سرزمین های اشغالی را ندارد؛ چراکه با این اقدام آنها به رژیم اشغالگر مشروعیت می بخشند.

حجت الاسلام سعدی با اشاره به وجود 2 گرایش عمده در آمریکا یعنی گرایش های درون‌گرا و برون‌گرا، افزود: گرایش برون‌گرا در آمریکا برای رسیدن به منفعت و امتیازهای خود دست به اشغال و غارت سرزمین ها می زنند.

وی با بیان این که آمریکا از چند ایالت با زبان و لهجه های متنوع ایجاد شده و ترامپ می خواهد سرزمین ملی و برخوردار از وحدت بخش تشکیل دهد، اذعان داشت: ترامپ می خواهد سیاست های امپریالیسم را از سمت بین الملل به سمت خود معطوف کند که جواب آن را در آینده خواهیم دید./302/9453/ب1

ارسال نظرات