۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۷۵۱۹۶
مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت حوزه علمیه برای نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در مدارس

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در مدارس را امری ضروری خواند و گفت: در جهت تبیین و ترویج این مهم باید از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده شود.
مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، عصر امروز در نشست آسیب شناسی و راهکار عملی با محوریت نهادینه کردن فرهنگ نماز در مدارس که در سالن جلسات آموزش و پرورش لرستان برگزار شد، گفت: حوزه ظرفیتی عظیم در جهت نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در مدارس است.

وی از مبلغان و طلاب در حوزه به عنوان نیروهایی توانمند و کارآمد در نهادینه کردن فرهنگ دینی و اخلاقی بین دانش آموزان یاد کرد و افزود: آموزش و پرورش استان در جهت نهادینه سازی ارزشها بین جوانان باید از ظرفیت حوزه استفاده کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان با بیان اینکه ارائه راهکارهای گسترش اقامه نماز در مدارس باید عملی شود، اظهار داشت: در این راستا باید از توانایی تبلیغی طلاب و مبلغان بهره مند شد و آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز در این راستا باید ایفای نقش کند.

وی بر ضرورت تجهیز، زیباسازی و بهسازی نمازخانه های مدارس تأکید کرد و گفت: در راستای نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز بین دانش آموزان باید رغبت این قشر را افزایش داد.

فن بیان و دانش تبلیغی از ابزار مهم فعالیت تبلیغی طلاب است

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر ضرورت حضور مبلغان در مدارس در جهت ایجاد انگیزه بین دانش آموزان و آموزش صحیح اقامه نماز عنوان داشت: در این زمینه طلاب ما باید از فن بیان و دانش تبلیغی بالایی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: در راستای نقش آفرینی طلاب در زمینه فرهنگ سازی اقامه نماز و فعالیت در مدارس باید آموزشهای کاربردی با همکاری حوزه، ستاد اقامه نماز و دستگاه های دینی فرهنگی برگزار شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان بیان داشت: تربیت مبلغان کارآمد و متخصص در امر اقامه نماز نقش مؤثری در دانش آموزان نماز خوان در مدارس دارد./202/9459/ب1

ارسال نظرات