۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۷۵۱۸۳
آیت الله رجبی در گفت وگو با رسا:

عدم اعتقاد به فرهنگ اصیل اسلامی و دلباختگی به غرب منشأ ضعف فرهنگی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: عدم اعتقاد به فرهنگ اصیل اسلامی و دلباختگی به فرهنگ غربی در مسؤولان منشأ ضعف فرهنگی و حضور فرهنگ باطل غربی و سبک زندگی غربی در بخشی از جامعه ما شده است.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیشرفت و استقلال ملت ایران در عرصه سیاسی و در عین حال نرسیدن به استقلال فرهنگی و اقتصادی گفت: استقلال سیاسی ایران به دلیل این است که در نظام بین الملل بیشترین نقش را در زمان امام خود حضرت امام موضع گیری های قاطع ایشان و در زمان مقام معظم رهبری سیاست های کلان خارجی را به خوبی مدیریت کردند.

وی افزود: ایشان اجازه ندادند اصل نه شرقی نه غربی و اصل مقابله با استکبار و استکبار ستیزی تضعیف شود، تأکید بر این اصول سبب شد که نظام های دیگر در برابر مقاومت مستحکم ما در عرصه بین الملل طرف تسلیم شوند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: فعالیت ها و پشتیبانی هایی که در عرصه بین الملل از جریان ها و نهضت های اسلامی داشتیم و در عرصه بین الملل حضور جدی در تقویت نظام های اسلامی و مستقل داشتم موجب شد با پیروزی هایی که نصیب این ملت ها شد الگو بودن جمهوری اسلامی برای کشورهای دیگر اسلامی تثبیت شود.

وی ادامه داد: به ویژه وقتی بیداری اسلامی پیش آمد زمینه ها را فراهم کرد ایران به عنوان یک قدرت در عرصه بین الملل سخن و اقتدار دارد  با تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب در زمان امام و در حال حاضر می تواند سخن خود را در عرصه بین الملل به مرحله عمل برساند.

آیت الله رجبی با بیان این که در زمینه اقتصادی باید دولت ها و فعالان اقتصادی باید وارد عمل می شدند، ابراز داشت: تنها راه حل مشکلات اقتصادی همانگونه که مقام معظم رهبری مکرر فرمودند قطع ارتباط بودجه ها به درآمدهای نفتی و اقتصادی مقاومتی است.

وی عنوان کرد: متأسفانه در هر دو زمینه شاهد این هستیم که دولت ها بهای لازم را به این رهنمودهای مقام معظم رهبری ندادند و خود این موجب شد که ما اتکای به درون، اقتصاد مقاومتی و وابستگی بودجه به نفت را جدی نگیریم که وقتی این چنین باشد طبعا چنین اقتصادی نمی تواند روی پای خود بایسد و استقلال اقتصادی را رقم بزند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به عدم پیشرفت لازم در عرصه فرهنگی خاطرنشان کرد: متأسفانه همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند فرهنگ در دولت های ما مظلوم واقع شده یعنی در عین حالی که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود.

آیت الله رجبی با بیان این که صدور انقلاب ما به معنای صدور فرهنگ انقلاب است، گفت: الگو بودن نظام از نظر فرهنگی برای جامعه ها است اما دولت ها به جای بها بدادن به فرهنگ اصیل اسلامی تفسیر غلطی از فرهنگ دارند پیش خود ساخته اند و بر مبنای آن برنامه ریزی کردند.

وی افزود: ما شاهد بودیم کار به جایی رسید که وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ما می گفت کلمه اسلامی باید برداشته شود، یعنی چیزی که هویت و روح اصلی فرهنگ انقلاب بود را می خواستند بردارند، مقام معظم رهبری فرمودند که آن زمان وزیر فرهنگ نه تنها کاری برای فرهنگ دینی ما نکرده بلکه ضد فرهنگ دین عمل کرد، در چنین فضایی معلوم است که چقدر می توانیم در عرصه فرهنگی ارزش های فرهنگی را ترویج دهیم و برای جامعه های دیگر الگو شویم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که متولیان اصلی فرهنگ که باید فرهنگ اصیل اسلامی را تقویت و ترویج می کردند به فرهنگ غربی رو آوردند، اظهار داشت: ما شاهد بودیم اگر روشنگری های مقام معظم رهبری و اندیشمندان بزرگی همچون آیت الله مصباح نبود الان جامعه ما اصلا ارزش های غربی مبتذل را به عنوان ستون و عنصر اصلی فرهنگ جا می زدند.

وی ادامه داد: شاهد بودیم که آزادی به معنای بی بند و باری را می خواستند اصل کنند، می خواستند دموکراسی به مفهوم غربی را در نظام اصل کنند اما خوشبختانه با هشدارهایی که رهبر معظم انقلاب دادند جلوی این ها گرفته شد، عده ای از همین افراد تهاجم فرهنگی را توهم فرض می کردند و اگر هشدارهای رهبر انقلاب درباره تهاجم فرهنگی نبود معلوم نبود از فرهنگ اسلامی چیزی باقی می ماند یا خیر.

آیت الله رجبی تأکید کرد: عدم اعتقاد به فرهنگ اصیل اسلامی و دلباختگی به فرهنگ غربی در مسؤولان منشأ ضعف فرهنگی و حضور فرهنگ باطل غربی و سبک زندگی غربی در بخشی از جامعه ما شده است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات