۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۷۴۹۲۶
آیت الله نوری همدانی :

حوزه به تربیت جایگزین برای عالمان بزرگ اهتمام ویژه داشته باشد

آیت الله نوری همدانی گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در حوزه ها وجود دارد این است که نتوانستیم جایگزینی برای عالمانی که فوت می کنند به خوبی تربیت کنیم.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در همایش بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله آقا نجفی تهرانی  با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است، موضوع هدایت است، اظهار کرد: موضوع هدایت و راهنمایی در عالم خلقت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار و نقش آفرین بوده است.

وی  با بیان اینکه انسان موجودی است که مورد تکریم قرار گرفته است، افزود:  خداوند بعد از انبیا و ائمه اطهار(ع) برای هدایت انسان ها را علما قرار داده است و در این راستا علما در قرآن کریم و فرهنگ اهل بیت(ع) از جایگاه بسیار بالایی برخوردار بودند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه راه علما بسیار دقیق و حساس  است، تصریح کرد: روایات بسیار زیادی در ارتباط با جایگاه بالای عالمانی که مردم از علم آن ها به خوبی استفاده می کنند  وجود دارد و این نشان از جایگاه بالا و منزلت عالمان دینی دارد.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که امروز در حوزه ها وجود دارد این است که نتوانستیم جایگزینی برای عالمانی که فوت می کنند به خوبی تربیت کنیم، اظهار کرد: متاسفانه امروز در تهران هزاران مسجد وجود دارد که امام جماعت در آن نیست و حتی در همدان نیز روستاهایی وجود دارد که عالمی در آن حضور ندارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تمرکز طلاب در استان قم، تصریج کرد: طلاب نباید فقط در قم بمانند، بلکه باید به نقاط مختلف هجرت کنند تا بتوانند نقش راهنمایی و هدایتگری خود را به خوبی  ایفا کنند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه بایستی به درس های اخلاق اهتمام بسیار زیادی داشته باشند  و حوزه ها به نوعی عمل کنند که عالم پرور باشند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی ویژگی های آیت الله آقا نجفی همدانی، افزود: یکی از ویژگی های مهم این عالم وارسته کسب علم در حوزه نجف که یکی از مراکز مهم علمی در جهان اسلام محسوب می شود بوده است.

وی با اشاره به روحیه انقلابی این عالم وارسته، بیان کرد: دانستن و تبیین و نگهداری از شاخصه های انقلاب اسلامی وظیفه ای است که بر دوش طلاب نهاده شده است و ما باید سعی کنیم تا این وظیفه مهم را به خوبی انجام دهیم./858/پ202/ج

ارسال نظرات