۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۷۴۸۵۲
آیت الله سبحانی در دیدار وزیر ارشاد:

کتب ضد دین و ضد انقلاب نباید مجوز انتشار بگیرد/ توصیه به رییس جمهور برای اصلاح فضای مجازی

حضرت آیت الله سبحانی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار نظارت دقیق بر چاپ و انتشار کتب شد و تاکید کرد که نباید کتب ضد دین و ضد انقلاب مجوز انتشار و چاپ بگیرد.
دیدار وزیر ارشاد با حضرت آیت الله سبحانی دیدار وزیر ارشاد با حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خطاب به صالحی امیری گفت: انتخاب شما برای این مقام مایه خوشحالی ما شد؛ گرچه قبلا مشکلاتی وجود داشت اما امیدواریم با انتصاب شما برطرف شود.

وی در ادامه گفت: مردم و نظامی که می خواهد در دل مردم باشد باید ایمان و عمل صالح داشته باشد؛ اگر مؤمن باشیم و عمل صالح انجام دهیم همه مردم فدایی هستند این امر قهری بوده و بین عمل صالح و محبت ارتباط مستقیم وجود دارد.

حضرت آیت الله سبحانی یادآورشد: باید توجه داشته باشیم که بسیاری از کارهای شما را فضای مجازی از بین برده و کمرنگ می کند گرچه شما مسئولیت مستقیم ندارید اما با وزیر مربوطه مطرح کنید تا این فضا سامان داده شود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: دولت باید فضای مجازی را کنترل کند و چیزی که مفید است باز باشد اما جلوی مسائلی که ضربه می زند گرفته شود.

این استاد برجسته حوزه گفت: از آقای روحانی انتظار می رود هرچه سریعتر به مساله فضای مجازی و سالم سازی و سامان دهی آن توجه کند و ایشان که یک روحانی است می داند که سموم خدمات را از بین می برد.

وی همچنین نکاتی را درباره وضعیت حج و مذاکره با طرف های سعودی مطرح و تصریح کرد: در مذاکرات باید به دو نکته مهم توجه کرد، یکی عزت و کرامت زائران ایرانی و دیگری بستن تبلیغ علیه شیعه.

حضرت آیت الله سبحانی ادامه داد: عزت و کرامت و بستن تبلیغات علیه شیعه باید مورد تاکید باشد وگرنه امنیت ایجاد نمی شود بسیاری از پا منبری های آنان تصور می کنند که با کشتن ایرانی و شیعه به بهشت می روند.

وی گفت: این دو مساله به ویژه شرط دوم حتما باید رعایت شود و تنازل از بقیه مسائل چندان مهم نیست.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه ابراز داشت: نمایشگاه کتاب نشانه باز بودن باب فرهنگ است اما کتابی که علیه نظام و انقلاب باشد نباید منتشر شده و به فروش برسد. ابتدا باید محتوای کتاب ها را کنترل کرد تا مشکلی ایجاد نشود؛ کتاب ضد نظام و تروریست پرور نباید به چاب برسد.

وی ادامه داد: از زمانی که اینترنت آمده بازار کتاب کساد شده و فروش کتاب کاهش پیدا کرده است از این رو ناشران در ضعف و فشار هستند؛ وزارت ارشاد باید ناشران به ویژه ناشران دینی را در زمینه ابزار و کاغذ حمایت کند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات