۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۷۴۷۷۸
ریاست ستاد شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه تأکید کرد؛

حوزه انقلابی نیازمند انقلابی شدن استاد و پژوهشگر حوزوی

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار گفت: رهبر انقلاب در اواخر سال گذشته تأکید فرمودند که در جهت تقویت روحیه انقلابی در حوزه علمیه تلاش شود و هشدار دادند که اگر حوزه علمیه دچار انحراف شود، کل نظام و انقلاب دچار آسیب می شود و باید گفت که در مسیر انقلابی کردن حوزه ها، طلبه، مبلغ، پژوهشگر و استاد باید انقلابی باشند و زیربنای و اصل کار همه اینها استاد است.
حجت الاسلام ملک دار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار امروز در اولین همایش ملی تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر را قدم اندکی در مسیر بزرگداشت مقام ایثار و شهادت دانست و گفت: تجلیل از اساتید عالم پرور و طلبه پروری که ایثار و شهادت را با علم و تفقه در دین عجین کرده اند، گامی کوچک در بزرگداشت مقام ایثار و شهادت است.

وی افزود: سخن امام راحل که فرمودند« سلام بر حماسه سازان روحانی که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و رنگ خون نوشته و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس، از شمع حیاتشان گوهر شب چراغ ساخته اند»، بالاترین بیان ردر مقام تجلیل اساتید شاهد، جانباز و ایثارگر است و ما افتخار می کنیم که بتوانیم قدمی اندک برای تجلیل از شهدا و فرزندان آن ها و ایثارگران برداریم.

ریاست ستاد شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه، هم چنین تأکید کرد: الحمدلله در حوزه های علمیه شاهد این هستیم که عزیزان شاهد و ایثارگر، جانبازان و فرزندان شهید، از جهت علمی رشد بسیار خوب و امیدوار کننده ای داشته اند و در سطوح مختلف از اساتید سطح عالی تا درس خارج، از دوره های تخصصی تا مدارس متفاوت به تدریس مشغول هستند که این موضوع باعث افتخار و مایه مباهات ماست.

وی با اشاره به انقلابی ماندن حوزه ها در بیان رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در اواخر سال گذشته تأکید فرمودند که در جهت تقویت روحیه انقلابی در حوزه علمیه تلاش شود و هشدار دادند که اگر حوزه علمیه دچار انحراف شود، کل نظام و انقلاب دچار آسیب می شود و باید گفت که در مسیر انقلابی کردن حوزه ها، طلبه، مبلغ، پژوهشگر و استاد باید انقلابی باشند و زیربنای و اصل کار همه اینها استاد است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، افزود: اگر مبلغ بخواهد انقلابی بماند، اگر پژوهشگر و طلبه به دنبال روحیه انقلابی باشند و اگر حوزه بخواهد انقلابی بماند، سنگ بنای آن و نقش اول آن، اساتید هستند و در این میان چه اساتیدی بهتر از اساتید شاهد و ایثارگر می توانند این نقش را ایفا کنند؟

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار، استفاده از ظرفیت موجود در اساتید شاهد و ایثارگر حوزه در تحقق حوزه انقلابی را ضروری دانست و اذعان کرد: باید این عزیزان تقویت شوند و معاونت آموزش حوزه های علمیه نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشد  و اگر به دنبال حوزه انقلابی هستیم، این ها بهترین افرادی هستند که می توانند در این مسیر گام بردارند.

وی در پایان، ضمن اظهار تأسف از وضعیت مدرسه علمیه جانبازان، تصریح کرد: ما تلاش کرده ایم که این مدرسه در شأن جانبازان باشد ولی تاکنون این هدف محقق نشده است و از آیت الله اعرافی و حجت الاسلام شهیدی می خواهیم که کمک کنند تا این مدرسه به جایگاهی آبرومند و در شأن جانبازان و ایثارگران برسد./872/پ202/س

ارسال نظرات