۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۷۴۲۳۰
مدیر کل بنیاد شهید خوزستان:

چهارشنبه سیاه اهواز سرآغاز انقلاب اسلامی در خوزستان است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به این که سنگ بنای پیروزی و ارتقای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال 57 استان خوزستان به ویژه اهواز در حسینیه اعظم رقم می خورد، گفت: چهارشنبه سیاه اهواز سرآغاز انقلاب اسلامی در خوزستان است.
عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم چهارشنبه سیاه اهواز سال 57 در حسینیه اعظم با اشاره به این که سنگ بنای پیروزی و ارتقای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال 57 استان خوزستان به ویژه اهواز در حسینیه اعظم رقم می خورد، اظهار داشت: این حسینیه مرکز و پایگاه تجمعات و تظاهرات مردم علیه ستمشاهی بود.

وی با بیان این که 27 دی ماه 1357 سرآغاز درگیری جدی با نظام ستمشاهی در اهواز است که به عنوان روز چهارشنبه سیاه نامگذاری شد، ابراز داشت: در این روز عده زیادی از مردم اهواز در مبارزه با رژیم به شهادت و یا زخمی شدند؛ سرآغاز کار انقلاب در استان خوزستان از همین روز اغاز شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: مردم برای دفاع از اسلام به خیابان ها آمدند و با حضور پرشور در تظاهرات ضد شاه برای خون‌خواهی از شهدای چهارشنبه سیاه اهواز در صحنه حضور پیدا کردند.

فرجیان با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به این مناسبت های همچون چهارشنبه سیاه اهواز، بیان داشت: در استان خوزستان روزهای تقویمی بسیاری وجود دارد و در همه سال هیچ استانی به اندازه خوزستان از وقایع تاریخی دفاع مقدس برخوردار نیست؛ این وقایع در محل خود قابل نشر هستند.

این مقام مسؤل ادامه داد: وقایع تاریخی بزرگی که در دوران دفاع مقدس صورت گرفته باعث مغفولیت از 27 دی ماه 57 شده اما باتوجه به تأکیدات آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در حال پرداختن به این ایام هستیم.

وی با بیان این که شهدای انقلاب پایه گذار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و یادآنها را گرامی خواهیم داشت، افزود: در اهواز بالغ بر 60 نفر شهید دوران انقلاب وجود دارد که در قطعه قبرستان قدیم اهواز، مزار مطهر ساماندهی شده اند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به این که در یک قطعه از قبور شهدای انقلاب 22 شهید انقلاب به مناسبت 22 بهمن تدفین شده اند و در این محل 22 ستوان قرار گرفته است، گفت: از سال گذشته ایجاد شده است. توانسیتیم پس از سال ها در سه گذشته کار سازماندهی انجام شود.. از سال گذشته سنت حسنه برپا شد که روز گلباران مزار شهدای انقلاب در کنار مزار مطهر این شهیدان برگزار شد و در سال جاری نیز در تاریخ 14 بهمن، پنج شنبه برگزار خواهد شد./9453/202/ب3

ارسال نظرات