۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۷۴۰۰۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت ها برای توسعه فرهنگ جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر ضرورت توسعه فرهنگی اشاره کرد و گفت: نیاز است از همه فرصت ها و ظرفیت ها در راستای توسعه فرهنگی استفاده کنیم که ثمرات بسیاری در آن قرار دارد.
آمل آمل آمل آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران شب گذشته در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر فجر که در دانشگاه شمال آمل برگزار شد، اظهار داشت: بسیار خوشحال هستیم شهرستان آمل به عنوان میزان دهمین جشنواره تئاتر فجر انتخاب شده است که دست اندرکاران توانستند به نحو مطلوبی جشنواره را برگزار کنند و امیدواریم در سال آینده این جشنواره با کمک مدیران شهری برگزار شود.

وی تصریح کرد: شهرستان آمل شهر علما و بزرگان دینی است که وجود این بزرگان زمینه ساز خیر و برکات ارزنده ای برای این دیار بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: همین ویژگی های ارزنده سبب شد از این شهر هنرمندانی پرورش پیدا کنند که در سطح کشور و استان رتبه های خوبی به دست آورند.

جاودانی اظهارداشت: امیدواریم با راه اندازی تئاتر شهر بتوانیم شاهد بروز جوانان فعال در این مسیر و توسعه فعالیت ها باشیم که می تواند اثرگذاری ارزنده و والایی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر ضرورت توسعه فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: نیاز است از همه فرصت ها و ظرفیت ها در راستای توسعه فرهنگی استفاده کنیم که ثمرات بسیاری در آن قرار دارد.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل نیز در ادامه با بیان این که خداوند متعال با هنرنمایی خود آسمان و زمین را آفریده است، گفت: اگر به قرآن کریم رجوع کنیم پروردگار متعال با هنر خود عالم را به انسان داده است.

وی تصریح کرد: اگر هنرمندان هنرنمایی کرده و انسان را مجذوب خود می کنند به سبب عقل و دانشی است که خداوند متعال در اختیار آنان قرار داده است.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: خداوند منان پیامبران را برای هدایت بشریت و تزکیه نفس آفریده است که این ها در هنرنمایی پروردگار منان جلوه گری می کند.

امام جمعه آمل با بیان این که اگر اندیشه های تئاتر را با علم و خرد بیان کنیم از نگاه مقبول برخوردار می شود، گفت: اگر نماز در قالب هنر گنجانده شود مقبول همگان می شود که ضرورت دارد در راستای ترویج فرهنگ نماز از برنامه های هنری استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تئاتر به عنوان یک هنر در صورتی مورد قبول قرار می گیرد که هنرنمایی واقعی به مفهوم حقیقت دین، انسانیت و کمال را بیان کند و با این نگاه ها انسان را به سمتی سوق می دهد که مورد توجه خداوند منان قرار گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی اظهار داشت: انسان به سبب عمل و دلسوزی های خود به کمال می رسد و عقلانیت و انسانیت در صورتی نقش آفرینی می کند که تنها به زشتی ها نگاه نکنیم.

امام جمعه آمل افزود: دین مبین اسلام با نشاط و هنرنمایی مخالفتی ندارد و از این اقدام تجلیل لازم را دارد.

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام گریه و خنده وجود داشته و ضرورت دارد عقلانیت جامعه را در مسیری سوق دهیم که بدی و زشتی هیچ جایگاهی در آن نداشته باشد و اگر می خواهیم در چهارچوب عقلانیت حرکت کرده و انسان ها را در مسیری واقعی قرار دهیم دین ما با نشاط و شادی در جامعه مشکلی ندارد.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: رویکرد ما باید حرکت در مسیر رشد و کمال انسان بوده و تلاش کنیم از همه فرصت ها و ظرفیت های موجود نهایت بهره برداری و استفاده را داشته باشیم./1314/202/ب2

ارسال نظرات