۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۴۷۳۹۵۴
امام جمعه بستان آباد:

توسعه و پیشرفت بدون توجه به فرهنگ نامتوازن خواهد بود

حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت علمی و عمرانی بدونه توجه به مسائل فرهنگی یک توسعه نامتوازنی را شکل می دهد که کشور را درگیر مشکلات جدی می کند، گفت: فرهنگ خود زمینه ساز توسعه متقارن و زیرساز پیشرفتهای همه جانبه کشور و لازمه توسعه پایدار است.
حجت الاسلام رضوي،امام جمعه بستان آباد

حجت الاسلام سید رضا رضوی، امام جمعه بستان آباد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به مسائل فرهنگی جامعه، گفت: اگرچه توسعه و پیشرفت برای کشور ما امروز یک ضرورت است اما غفلت از کارهای فرهنگی در کنار توسعه عمرانی، خسارتهای جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت علمی و عمرانی بدون توجه به مسائل فرهنگی یک توسعه نامتوازنی را شکل می دهد که کشور را درگیر مشکلات جدی می کند، ابراز داشت: فرهنگ خود زمینه ساز توسعه متقارن و زیرساز پیشرفتهای همه جانبه کشور و لازمه توسعه پایدار است.

امام جمعه بستان آباد لازمه برنامه ریزی درست و اصولی در طرحهای عمرانی را داشتن پیوست فرهنگی مناسب دانست و گفت: اگر از فرهنگ در کنار توسعه عمرانی غفلت شود، جامعه دچار ضعف فرهنگی و نگرش صرف مادی و تبعات جبران ناپذیری در آینده خواهد شد.

وی با اشاره به تأثیرات بد ماهواره ها در فرهنگ جامعه از برخی اختلالات پخش تلوزیونی ابراز ناراحتی کرد و گفت: این مشکلات در کنار عدم تولید محتوای جذاب برای نسل جوان سبب می شود تا مردم به ماهواره اقبال بیشتری داشته باشند و در نتیجه بستر انحراف فرهنگی در جامعه و خانواده ها فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، کار فرهنگی را یک ضرورت انکار دانست و تصریح کرد: در برابر این تهاجم فرهنگ باید توجه داشته باشیم که فرهنگ روح توسعه و پیشرفت کشور باشد تا شاهد مشکلات فرهنگی در آینده جامعه نباشیم.

وی با بیان اینکه هر جامعه به یک توسعه پایدار و همه جانبه دست پیدا کرده است از فرهنگ آغاز کرده است، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یک فرهنگ در توسعه و پیشرفت کشور است و باید در جامعه نهادینه شود تا شاهد آن باشیم که کشور در حال و آینده از مشکلات اقتصادی رنج نبرد.

امام جمعه بستان آباد با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، تأکید کرد: تلاش مسؤولان رفع مشکلات اقتصادی مردم، مبارزه با مفاسد اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی در ماه های پایانی سال باشد، همه باید بدانیم که برجام و بیگانگان برای کشور دلسوزی نخواهند کرد./854/302/ب2

ارسال نظرات