۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۷۳۵۸۷
نماینده خبرگان رهبری:

آیت الله هاشمی هیچ‌گاه در رابطه با نظام و ولایت فقیه با کسی معامله نکرد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: آیت الله هاشمی حرف خود را می‌گفت و گاهی انتقاداتی داشت، اما هیچ‌گاه در رابطه با نظام و ولایت فقیه با کسی معامله نکرد.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آن عالم مجاهد؛ مجتهدی متفکر، وارسته، اسلام شناس و صاحب نظر در مسائل بین المللی بود.

وی صبر و بردباری مرحوم رفسنجانی در برابر ناملایمات روزگار را قابل تقدیر دانست و گفت: آیت الله هاشمی افزون بر مبارزات و مجاهدت‌های دیرین از منفقین فی سبیل الله بود، چنانکه با انفاق مال خود در راه خدا و حمایت از زندانیان سیاسی و خانوادهایشان نمونه عینی یک مومن ایثارگر با مال و جان بوده است.

امام جمعه مراغه افزود: آیت الله هاشمی حرف خود را می‌گفت و گاهی انتقاداتی داشت، ولی هیچ‌گاه در رابطه با نظام و ولایت فقیه با کسی معامله نکرد و همواره از مقام معظم رهبری پشتیبانی داشت و می گفت؛ زیر آسمان کبود بهتر و شایسته تر از آیت الله خامنه ای را برای رهبری نمی شناسم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی می گفت؛ «در ایران دو نفر مانند من و رهبری را پیدا نمی کنید که تا این اندازه نزدیک به هم باشند، رهبر معظم انقلاب، عشق من است»، آیت الله هاشمی رفسنجانی یار همیشگی رهبر معظم انقلاب بود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیشبرد اهداف امام راحل و انقلاب از شخصیت‌های تراز اول نظام محسوب می‌شد، افزود: ایشان در سال‌های مبارزه از چیزی فروگذار نکردند و افزون بر عرصه مبارزه سیاسی که منجر به دستگیری و زندانی شدنش بود، در راه آرمان های اسلام و انقلاب اهل معامله نبود.

وی خاطرنشان کرد: ایفای نقش بی بدیل در مسؤولیت‌های مختلف نشان داد که وی ذوب در ولایت و انقلاب است، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی انقلاب اسلامی ایران را مولودی می دانست که در میلاد آن نقش داشته است و در پاسداری از آرمان های انقلاب، آماده بود آبرو و حیثیت خود را نیز فدا کند./202/935/ب1

ارسال نظرات