۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۷۳۴۳۰
عضو مجلس خبرگان رهبري:

مسؤولان از تلاش جهادگونه آيت الله هاشمي الگو بگيرند

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه آيت الله هاشمي رفسنجاني داراي همتي بلند بود که همواره براي عظمت ايران با تمام وجود فعاليت مي کرد، گفت: اين عالم بزرگوار کاملا مورد وثوق امام راحل بود.
آيت الله فاضل گلپايگاني

آيت الله محمدحسن فاضل گلپايگاني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، با اشاره به اينکه آيت الله هاشمي رفسنجاني از چهره هاي موفق و جهادگري بود که از نوجواني در امور جدي بود، گفت: وی در محضر اساتيد حوزه علميه قم بهره برد و اولين مجله قم به نام مکتب تشيع را با دوستان خود پي ريزي کرد.

وي افزود: آيت الله هاشمي رفسنجاني در عين اشتغال به تحصيل، به ايجاد مجله با هدف خدمت در عرصه اطلاع رساني اقدام کرد و کتب سودمندي درباره امير کبير و فلسطين و مسائل مبتلابه جامعه نوشت.

آيت الله فاضل گلپايگاني با اشاره به اينکه يک دوره تفسير راهنما از سوی آيت الله هاشمي رفسنجاني چاپ شد که براي تفاسير ديگر به عنوان منبع قرار گرفت، گفت: ايشان در قبل و بعد از انقلاب از امور علمي غفلت نکرد.

استاد درس خارج حوزه علميه با بيان اينکه آيت الله هاشمي رفسنجاني با برنامه ريزي توانست با فعاليت هاي اقتصادي به جمعي از مبارزان دوران ستمشاهي کمک کند، گفت: آيت الله هاشمي کاملا مورد وثوق امام راحل بود، از اين رو مسؤوليت هاي مهمي را به ايشان واگذار مي کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به خدمات خالصانه و با نيت خدايي آيت الله هاشمي رفسنجاني، افزود: ايشان داراي همتي بلند بود که هموراه براي عظمت ايران با تمام وجود فعاليت مي کرد.

وي با اشاره به زنداني هاي طولاني مدت آيت الله هاشمي در دوران قبل از انقلاب، گفت: تلاش هاي ايشان به همراه ديگر مبارزان دوران انقلاب با هدف کسب مقام نبود، بلکه به دنبال خدمت به مردم بود.

آيت الله فاضل گلپايگاني با تأکيد بر اينکه آيت الله هاشمي رفسنجاني هيچگاه براي نام، نان و شهرت کار نکرد، گفت: ايشان به لحاظ اقتصادي نيازمند نبود، چرا که خود داراي فکر اقتصادي بالايي بود.

عضو مجلس خبرگان رهبري با سفارش به الگوگيري مسؤولان از تلاش جهادگونه آيت الله هاشمي رفسنجاني، گفت: این عالم بزرگوار از استقامت بالايي برخوردار بود که قبل از انقلاب شکنجه ها و بعد از انقلاب تحريمها و همچنين تهمتها را تحمل کرد و واکنشي به مسائل نشان نمي داد./1307/302/ب2

ارسال نظرات