۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۷۲۶۴۸
نگاهی به برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری؛

از تبیين تاريخ زندگي حضرت معصومه تا بررسی ثمرات وفاي به عهد

تبيين تاريخ زندگي حضرت معصومه(س) به برنامه «شفیعه»، چگونگي تشخيص روايات جعلي از صحيح در برنامه «بر کرانه نور»، بررسی ثمرات وفاي به عهد در برنامه ««بركرانه نور»و مروری بر بركات تواضع وفروتني در برنامه «شبستان» ار جمله برنامه‌های هفته جاری رادیو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تبيين تاريخ زندگي حضرت معصومه به برنامه «شفیعه»، چگونگي تشخيص روايات جعلي از صحيح در برنامه «بر کرانه نور»، بررسی ثمرات وفاي به عهد در برنامه ««بركرانه نور»، تبيين مهارت هاي كنترل غضب در برنامه «به  رنگ خدا» و مروری بر بركات تواضع وفروتني در برنامه «شبستان» از جمله برنامه‌های هفته جاری رادیو معارف است.

سوگنامه حضرت معصومه(س) در سالروز رحلت بانوي كرامت

ويژه برنامه «شفيعه» در روز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) به تبيين تاريخ زندگي آن حضرت خواهد پرداخت.

همزمان با سالروز رحلت جانگداز دختر گرانقدر حضرت موسي ابن جعفر(ع)، اخت الرضا (ع) حضرت فاطمه معصومه (س)  برنامه «شفيعه» به روي آنتن مي رود.

اين برنامه با كارشناسي سركار خانم تختي ضمن بررسي تاريخ زندگاني حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها از انس و الفت حضرت با حضرت امام رضا عليه السلام خواهد گفت.

القاب حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها و چگونگي تأسي به حضرت ، ويژگي ها و راه هاي كسب كرامت و بزرگواري با نگاهي به صفت كريمه آن بانوي گرامي از ديگر موضوعاتي است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي شود .

«شفيعه» به همت گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام به تهيه‌كنندگي اعظم ايراني و اجراي محبوبه شيرعلي دوشنبه 20 دي 95 ساعت 8:40 به طور زنده تقديم شنوندگان سوگوار راديو معارف مي شود .

پخش تفسير سوره مباركه «ص» در برنامه بركرانه نور

آيت الله جوادي آملي در سيزدهمين جلسه از تفسير سوره مباركه «ص»  به چگونگي تشخيص روايات جعلي از صحيح خواهد پرداخت.

برنامه «بركرانه نور» كه به پخش درس تفسير مفسر بزرگ قرآن كريم حضرت آيت الله جوادي آملي اختصاص دارد مورخ 20 دي 95 به تفسير آيات 41 تا 54  سوره «ص» مي‌پردازد.

اين برنامه كه سيزدهمين برنامه تفسير سوره مبارك «ص» مي باشد به بررسي محتوايي روايات براي تشخيص روايات جعلي از صحيح و واقعي بودن  و همچنين اهميت خانه اخروي در برابر منزل دنيوي خواهد پرداخت.

«بركرانه نور» كاري از گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام  به سردبير تهيه كنندگي علي برخورداري روزهاي شنبه تا چهارشنبه ساعت 6:00 بامداد از راديو معارف پخش و همان روز از ساعت 21:15 بازپخش مي‌شود.

ثمرات وفاي به عهد در برنامه «مهربان باشيم» بررسی می‌شود

راديو معارف در برنامه «مهربان باشيم» ثمرات وفاي به عهد و پيامدهاي فردي و اجتماعي بد عهدي را بررسي مي كند.

برنامه زنده صبحگاهي «مهربان باشيم» با كارشناسي حجت الاسلام باقر زاده  از 18 دي 95 به مدت يك هفته به تبيين جايگاه سخن«بيگانه اگر وفا كند خويش من است» خواهد پرداخت.

ثمرات وفاي به عهد،‌ضرورت وفاي به عهد در جامعه و پيامدهاي فردي و اجتماعي بد عهدي از جمله موضوعاتي است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي‌شود.

«مهربان باشيم» با هدف بررسي آموزهاي اخلاقي و ضرب المثل ها طراحي و توليد شده است.   اين برنامه كاري از گروه فرهنگ و جامعه به تهيه و سردبيري ابوالفضل سليماني و اجراي رضا ملايي مي  باشد كه  شنبه تا پنجشنبه ساعت 7:05 از راديو معارف بر روي موج FM رديف 96 تقديم شنوندگان مي شود.

تبيين مهارت هاي كنترل غضب در برنامه «به رنگ خدا»

برنامه «به  رنگ خدا» در هفته جاري به تبيين  مهارت هاي كنترل غضب با محوريت  كلام امام حسن عسكري (ع) " أَلْغَضَبُ مِفْتاحُ كُلِّ شَرٍّ" خواهد پرداخت.

حجت الاسلام محمود اباذري در اين برنامه به راههاي كنترل خشم و  پيامدها و اثرات  مخرب  خشم در بين افراد و جامعه مي پردازد   

«به رنگ خدا» كاري از گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام به تهيه و سردبيري محمد حسين پور و اجراي رضا حبيبي از شنبه تا پنجشنبه ساعت 017:5 به روي آنتن مي رود

بركات تواضع و فروتني درجنگ شبانه شبستان تبیین می‌شود

 جنگ شبانه «شبستان» با كارشناسي حجت الاسلام سعيدي از 18 دي 95 به مدت يك هفته به تبيين بركات تواضع وفروتني خواهد پرداخت.

همچنين بررسي آسيب‌هاي غرور و تكبر ، راه هاي درمان تكبر و تقويت تواضع وفروتني از جمله محورهايي است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي‌شود.

«شبستان» كاري از گروه فرهنگ و جامعه به تهيه و سردبيري محمد حسن جلالي و اجراي سيد حميد حسيني از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23:30 تقديم شب زنده داران معارف جو مي‌شود./998/303/ب3

 

ارسال نظرات