۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۴۷۲۵۲۷
معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان:

تهذیب، لازمه موفقیت علمی و تبلیغی طلاب است

معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان تحصیل و تهذیب را دو وظیفه مهم طلاب دانست و گفت: رشد علمی طلاب بدون تهذیب و اخلاق امکان پذیر نیست.
معاونت تهذیب حوزه های علمیه

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اهمیت تهذیب در کنار تحصیل طلاب بیان داشت: تزکیه نفس همواره مقدم بر تعلیم است.

وی به اهمیت و نقش تهذیب در پرورش و تربیت اخلاقی طلاب اشاره و عنوان کرد: رشد و ارتقای علمی طلاب بدون توجه به اخلاق و تهذیب امکان پذیر نیست.

معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت اینکه برنامه های تهذیبی باید مورد توجه طلاب، مربیان و اساتید مدارس قرار بگیرد، اظهار داشت: اساتید اخلاق نقش بسزایی در تهذیب طلاب دارند.

وی تهذیب را مهم ترین رسالت طلاب دانست و خاطرنشان کرد: توجه به امر تهذیب افزون بر ارتقاء و موفقیت طلاب در تحصیل، مهم ترین عامل برای موفقیت و نقش آفرینی یک طلبه در عرصه تبلیغ است.

حجت الاسلام پیرمحمدی تصریح کرد: معرفی بزرگان، اساتید و علمای حوزه نقش بسزایی در تربیت طلاب داشته و طلبه می تواند با الگوگیری از موفقیتهای علمی و اخلاقی بزرگان حوزه به موفقیتهای بزرگی دست یابند.

وی در ادامه اظهار داشت: در راستای ارتقای برنامه های تهذیبی در طول سال کارگاه های آموزشی و اخلاقی برای طلاب برگزار می شود و در این کارگاه ها از وجود اساتید بومی و غیربومی اخلاق حوزه بهره مند می شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان با اشاره به نقش طلاب و مبلغان در عرصه تبلیغ و خنثی سازی هجمه های فرهنگی دشمن اظهار داشت: اخلاق مداری و توجه به تهذیب یک طلبه نقش بسزایی در این زمینه داشته و طلاب در سایه اخلاق مداری می توانند در هدایت مخاطبان نقش مؤثری داشته باشند./302/9459/ب1

ارسال نظرات