۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۷۲۴۳۵
مسؤول کانون‌های مساجد استان ایلام:

مساجد نقش مهمی در انقلاب اسلامی ایفا کرده اند

مسؤول کانون‌های مساجد استان ایلام گفت: کانون‌های مساجد امروز در فضای معنوی مساجد و با حضور جوانان و نوجوانان، پذیرای این نسل هستند و با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در تلاش برای شناساندن و تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به جامعه به‌ویژه نسل جوان هستند.
حجت الاسلام علی چراغی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام صبح امروز در نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وی افزود: تعالی و بسط پیام انقلاب اسلامی و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی از کارکردها مهم مساجد در دوران انقلاب اسلامی بوده است، امروز نیز مساجد در بخش‌های مختلف به‌ ویژه عرصه فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و بصیرت افزایی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مسؤول کانون‌های مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد امروز در فضای معنوی مساجد و با حضور جوانان و نوجوانان، پذیرای این نسل هستند و با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در تلاش برای شناساندن و تبیین آرمان‌ها و  ارزش‌های انقلاب اسلامی به جامعه به‌ ویژه نسل جوان هستند.

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های متناسب با این دهه در مناطق روستایی استان شده است، ابراز کرد: در این دهه فجر دو ویژه‌برنامه و جشن روستایی در مناطق روستایی جنوب و شمال استان با حضور مسؤولان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: جشنواره فرهنگی و هنری روستایی و عشایری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان به‌ صورت استانی در منطقه عشایری میمه از توابع زرین‌آباد با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های روستایی، اجرای بازی‌های بومی محلی و با حضور فعال کانون‌های روستایی این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام چراغی پور بیان کرد: همچنین مراسم جشنواره فرهنگی و هنری روستایی در منطقه هلیلان در شمال استان ایلام با حضور اعضای کانون‌های روستایی و اجرایی برنامه‌های فرهنگی و هنری و برپایی چادرهای عشایری و ارائه خدمات فرهنگی به روستائیان عزیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های دهه مبارک فجر در تمام کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که با حضور سخنرانان و طلاب و روحانیان در کانون‌های مساجد زمینه آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری فراهم شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد: افتتاح کانون‌های جدید التأسیس با حضور مسؤولان، انتشار بیانیه اعضای کانون‌های مساجد، برگزاری جشن‌های مختلف عشایری، روستایی و شهری در سطح کانون‌ها، تهیه و تولید پیامک با موضوع انقلاب و مسجد و تهیه و توزیع پوسترهای دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح کانون‌ها از برنامه‌های ویژه در ایام دهه فجر است./879/202/ب2

ارسال نظرات