۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۷۱۹۳۹
دبیر علمی همایش سلامت معنوی تأکید کرد؛

ضرورت ارتباط مداوم جامعه پزشکی با حوزه علمیه

ابوالقاسمی با بیان اینکه سلامت معنوی امروز در جهان از جایگاه خاصی برخوردار است، گفت: اسلام آموزه های متعالی در زمینه سلامت معنوی دارد و جامعه پزشکی برای فراگیری این آموزه ها باید با حوزه علمیه در تماس باشد.
ضرورت ارتباط مداوم جامعه پزشکی با  حوزه علمیه

به گزار ش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن ابوالقاسمی، دبیر علمی همایش سلامت معنوی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت:  شورای انقلاب فرهنگی بسط و گسترش معنویت در حوزه پزشکی را بر دوش دانشگاه های علوم پزشکی گذاشته است تا در جامعه پزشکی شاهد رشد معنویت و اخلاق باشیم.

وی با بیان این که ما به دنبال وظیفه ای که شورای انقلاب فرهنگی بر دوشمان گذاشته است رابطه قوی را با حوزه علمیه قم برقرار کردیم، گفت: آنچه به عنوان سلامت معنوی مطرح است الگو های مختلفی است که آموزه های اسلام برای جامعه پزشکی تجویز کرده است و به همین دلیل هم این همایش در قم برگزار شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که جامعه پزشکی علاقه زیادی به معنویت و سلامت معنوی نشان داده است، ابراز داشت: وظیفه جامعه پزشکی حفظ سلامت جامعه است و از آن جهت که انسان خلاصه در جسم نمی شود سلامت معنوی از ارکان مهم و اساسی سلامت در جامعه بشری است.

وی با بیان این که جامعه پزشکی باید در سلامت معنوی خود را به روز کند، گفت: از این جهت باید با کسانی که در این موضوع مهارت دارند در تماس باشیم و از همین رو جامعه پزشکی باید با حوزه علمیه به صورت مداوم ارتباط داشته باشد.

دبیر علمی همایش سلامت معنوی با اشاره به این که اسلام منابع ارزشمندی در زمینه سلامت معنوی و اخلاق پزشکی دارد، ابراز داشت: برای مثال اصول اخلاقی که در کتاب خلاصه الحکمه آمده است بسیار پر کاربرد است و به درد مسائل روز جامه می خورد و به آداب و اخلاق طبیب پرداخته است./843/202/ب3

ارسال نظرات