۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۷۱۶۳۵
آیت الله علما در دیدار با رییس دانشگاه رازی مطرح کرد؛

هیچ قصوری در زمینه شکستن حریم دین و اخلاق پذیرفته نیست

آیت الله علما با اشاره به اینکه باید با جریان های انحرافی در دانشگاه ها مقابله کرد، گفت: هیچ قصوری از جانب مسؤولان در نظام اسلامی پذیرفته نیست و باید همواره چهارچوب ارزشهای اسلامی و انقلابی حفظ شود.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه پیش از ظهر امروز در دیدار با رییس و معاونان دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه اسلام با اجرای برنامه های شاد و مفرح مخالفتی ندارد، ابراز داشت: ما با ایجاد شادی و نشاط در دانشگاه ها هیچگونه مخالفتی نداریم اما نباید اجازه داد در این برنامه ها به حریم دین و مقدسات توهین شود.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: خواندن اشعار زشت و به دور از اخلاقیات اثر منفی و مخربی بر ذهن و روان دانشجویان کم سن و سال گذاشته و اجرای چنین برنامه هایی در هیچ صورتی قابل قبول نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نباید مسؤولان دانشگاه رازی با توجیه های سطحی از خود سلب مسؤولیت کرده و مسؤولیت این اشتباه را به گردن دیگران بیندازند.

وی بیان داشت: توجیه هایی مثل لزوم اجرای برنامه های شاد و مفرح و یا استقبال دانشجویان از برنامه های مشابه به هیچ وجه قابل پذیرش نیست بلکه باید با برخورد مناسب و به موقع جلوی تهاجمات فرهنگی در دانشگاه ها سد شود.

آیت الله علما اظهار داشت: دشمنان با حربه های مختلف قصد ترویج حرکات شیطانی و به دور از شأن اسلام و انسانیت را دارند، اما مسؤولان در نظام اسلامی باید قاطعانه در مقابل تهاجمات ایستادگی کنند و محیط دانشگاه ها را از هر گونه برنامه های سوء و خلاف شأن محیط فرهنگی دور نگه دارند.

امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد: تنها راه شاد کردن دانشجویان خواندن اشعاری که سر تا پا توهین به مقدسات و اخلاق است نبوده و باید برنامه هایی با محتوا برای دانشجویان تدارک دید، خود مسؤولان دانشگاه نیز قطعأ حاضر به حضور فرزندان خود در چنین برنامه هایی نخواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: هیچ قصوری از جانب مسؤولان در نظام اسلامی پذیرفته نیست و باید همواره چهارچوب ارزشهای اسلامی و انقلابی حفظ شود./857/202/ب2

ارسال نظرات