۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۴۷۰۴۸۶
امام جمعه همدان:

ابعاد مختلف فتنه 88 باید مورد بررسی قرار گیرد

امام جمعه همدان گفت: چرا سران فتنه از گناه خود توبه نمی کنند و از مسیر خود برنمی گردند و این در حالی بود که اقدام آنان مقابله عملی با راه شهدا و خون آنها است و ریشه های این رفتار باید بررسی شود.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در دیدار با بسیج اساتید استان همدان اظهار داشت: یوم الله 9 دی را به شما بسیجیان تبریک می گویم.

وی افزود: هر کدام از شما بعد ازطی مراحل علمی و تخصصی در سنگر مقدس بسیج قرار گرفته اید و این در حالی است که بسیاری از افراد توفیق این عمل را ندارید.

امام جمعه همدان گفت: چیزی که خیلی خوب جواب می دهد مساله پرسش و پاسخ است و بیشتر خود را برای جواب به شبهات آماده می کنیم و در این زمانه بسیار مهم است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم فرزندان خود را به معنای دقیق بسیجی کنیم از سن دو سه سالگی باید شروع کنیم اما باید برای همه لایه های جامعه برنامه ریزی کرد چرا که توقعات بیشتر می شود.

آیت الله طه محمدی ابراز داشت: 9 دی معجزه تاریخ بود و با آن حجم گسترده فتنه، دشمنان علیه نظام هجمه  کردند و هم خداوند نخواست و هم زمینه های انقلابی و عشق به اهل بیت(ع) و وفاداری به ولایت این فتنه را خنثی کرد.

وی با اشاره به اهمیت بررسی زوایای پنهان فتنه 88 گفت: باید دید کسانی که خود را جزو سردمداران انقلاب می دانستند چرا رفوزه شدند و چرا از عرصه حق غلتیدند و در دامن باطل رفتند.

امام جمعه همدان گفت: در فلسفه الهی هیچ معلولی بی علت نیست و شوخی نیست کسی در حدود چهل سال سنگ انقلاب را به سینه بزند و ناگهان سقوط کند.

وی با اشاره به اهمیت درس گرفتن از تاریخ گفت: ریشه یابی این مساله درس های زیادی به ما می دهد و با مرور تاریخ می توان درس های زیادی از این رویداد گرفت.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: در روز رحلت پیامبر(ص) انقلاب را از مسیر حق منحرف کردند و صالح ترین فرد برای خلافت و ولایت را از حق خود بازداشتند و بعد از 25 سال جمعیت به گونه هجوم آوردند که لباس امام علی(ع) پاره شد.

وی گفت: سهم خواهان از خلافت بعد از ناامیدی از گرفتن سهم حود جنگ جمل را ترتیب دادند که 16000 نفر در این جنگ کشته شدند و سردمداران این فتنه طلحه و زبیر بود، زبیر شخصیتی ارزشی است و پسر عمه حضرت زهرا(س) است.

امام جمعه همدان در پایان ابراز داشت: چرا سران فتنه از گناه خود توبه نمی کنند و چرا از مسیر خود توبه نمی کنند و این در حالی بود که اقدام آنان مقابله عملی با راه شهدا و خون آنها است و ریشه های این رفتار باید بررسی شود./979/202/ب3

ارسال نظرات