۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۶۷۱۰۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

روحانیان با مجهز شدن به معارف دینی و اندیشه‌های نو به نظام اسلامی خدمت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه باید با تلاش علمی مضاعف و مجهز شدن به معارف عمیق دینی و آشنایی با اندیشه‌های نو در جهت خدمت به نظام اسلامی و تقویت آن حرکت کنند.
قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه در دیدار طلاب حوزه علمیه امام خامنه‌ای که امروز سه‌شنبه در دفتر امام‌ جمعه ارومیه برگزار شد، گفت: طلاب و روحانیان سرباز امام زمان(عج) هستند و باید از همان ابتدا با این هدف به تحصیل بپردازند.

امام‌جمعه ارومیه افزود: تهذیب و علم در موفقیت طلبه‌ها مؤثر است و باید این دو اصل را در طول دوران تحصیل کسب کنید.

وی تصریح کرد: عالم کسی است که خوب درس بخواند، زحمت بکشد و از نظر تقوا به جای خوبی برسد.

امام‌ جمعه ارومیه گفت: هدایت جماعت با علم و معنویت امکان‌پذیر است، نقش روحانیت در هدایت انسان‌ها بسیار مؤثر است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ارتباط عمیق و خالص با خدای متعال را رمز موفقیت و توانایی دانشمندان و عالمان جهان اسلام دانست و بیان داشت: ارتباط خود را با خداوند تبارک‌وتعالی زیاد کنید و این مسأله بر مقام معنوی انسان تأثیرگذار است.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه باید با تلاش علمی مضاعف و مجهز شدن به معارف عمیق دینی و آشنایی با اندیشه‌های نو در جهت خدمت به نظام اسلامی و تقویت آن حرکت کنند.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: هدف طلاب از تحصیل در حوزه‌های علمیه و فراگیری دروس دینی باید در فهم این علوم و انتقال درست مفاهیم آن به مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: احیاگران امر و مکتب انبیاء و اولیای الهی کسانی هستند که علوم دینی را فرا می‌گیرند و آن را به دیگران منتقل می‌کنند.

وی در پایان خواستار علمی شدن فضای حوزه‌های علمیه شد و ادامه داد: همه طلبه‌ها یکسان نیستند ولی باید با تلاش و زحمت به درجات بالای علم و تقوا برسند./936/202/ب2

ارسال نظرات