۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۶۶۹۰۷
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

هدف دشمن ایجاد اختلاف در بین امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه توطئه‌های دشمن و برداشت‌ها و تفاسیر خاص دینی عامل ایجاد اختلاف و تفرقه در میان مسلمانان است، گفت: هر کس سبب بدبینی و شکاف در بین اهل تسنن و تشیع شود طبق آیه صریح قرآن کریم مشرک است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان اردبیل، آیت الله سید‌حسن‌عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته وحدت و میلاد مسعود نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) در مسجد جامع شهر سنی نشین عنبران با اشاره به اینکه توطئه‌های دشمن و برداشت‌ها و تفاسیر خاص دینی عامل ایجاد اختلاف و تفرقه در میان مسلمانان است، خاطرنشان کرد: دشمن درصدد ایجاد اختلاف در بین شیعه و سنی است که در این زمینه باید هوشیار باشیم.

وی افزود: طبق هر کس باعث بدبینی و شکاف در بین اهل تسنن و تشیع شود طبق آیه صریح قرآن کریم مشرک است.

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: هدف دشمن در عصر حاضر ایجاد اختلاف مذهبی، قومی قبیله‌ای و سیاسی در بین امت اسلامی است که مقابله با این خدعه خبیثانه نیازمند آگاهی و تقویت انسجام بیشتر در درون جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه امروز دشمن برای استحاله بیشتر دینی، مذهبی و فرهنگی ابزار مختلف رسانه ای را در اختیار گرفته است، بیان داشت: کانالهای ماهواره ای در همین راستا تمامی ارزش‌های دنیای اسلام را زیر پا گذاشته و به اختلافات مذهبی دامن می زنند.

آیت الله عاملی افزود: اکثر افرادی که در فضای مجازی اقدام به سوء تبلیغ علیه تشیع و هم چنین تسنن می کنند هدفی جز اختلاف ندارند و این افراد شیعه و سنی نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه طبق فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) تمامی مسلمانان در کنار پیروان مکاتب دینی و آسمانی دیگر خانواده واحد جهانی را تشکیل می دهند، اظهار داشت: به تشخیص رهبر کبیر انقلاب اسلامی تنها عاملی که می‌تواند باعث زمین خوردن مسلمانان شود اختلاف است و باید از آن بر حذر بود.

حجت الاسلام مرادی، امام جمعه شهرستان عنبران هم در این مراسم با اشاره به اینکه هفته وحدت حاصل تدبیر خردمندانه و یادگار بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: باید این هفته را به عنوان الگو و برنامه اساسی در نظر گرفته و تمام مسلمانان در این هفته زیر لوای اسلام ناب محمدی متحد و منسجم شوند.

وی افزود: هیچ مسلمانی چه شیعه و چه سنی همدیگر را تکفیر نکرده و افرادی که در فضاهای غیرواقعی و بر اساس منافع فردی یا گروهی اقدام به ایجاد اختلاف و زیر سوال بردن اسلام می کنند در حقیقت بویی از اسلام به مشامشان نرسیده است./101/937/ب1

ارسال نظرات