۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۴۶۶۲۰۷

یکی از علمای عراق خواستار اصلاح قوانین مخالف با شریعت اسلامی شد

یکی از علمای عراق با انتقاد از گسترش فساد اداری خواستار اصلاح قوانین مخالف با شریعت اسلامی شد.
آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق امروز طی پیامی نسبت به روزهای سخت پیش روی این کشور هشدار داد و خاطرنشان کرد: افت قیمت نفت، فساد اداری و تراکم مشکلات گذشته، آینده سختی را پیش روی مردم عراق قرار خواهد داد. فساد اداری روند توسعه و پیشرفت عراق را با چالش و مشکلات جدید روبه رو ساخته است.

این عالم عراقی افزود: قوانین مخالف با احکام دینی هر چه سریعتر باید اصلاح شود زیرا صبر و تحمل مردم حد و اندازه‎ای دارد و اگر فساد همین‌گونهگسترش پیدا کند مسؤولان به عواقب سختی دچار خواهند شد.

وی ادامه داد: برخی از قوانین موجود در ادارات موجب شده است که فساد به شدت گسترش یابد بنابراین با الکترونیکی کردن روند اداری می‎توانیم تا حد زیادی از فساد جلوگیری و فرهنگ خدمات رسانی به مردم را ترویج کنیم.

آیت الله مدرسی خواستار رسیدگی به شکایات مردم شد و ابراز داشت: مسؤولان باید بر دستگاه‎های خود نظارت داشته باشند و به شکایت رسیدگی کنند.

وی تاکید کرد: مردم عراق شایسته توسعه و پیشرفت هستند و در این راستا علما و مسؤولان سیاسی باید با توکل به خداوند متعال وظایف خود را به خوبی انجام دهند و به اصلاح وضعیت اداری در عراق بپردازند.

این عالم عراقی مردم این کشور را حلیم و بردبار توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: مردم عراق از دوران حکومت دیکتاتوری صدام تاکنون مشکلات را یکی پس از دیگری با صبر و بردباری پشت سر گذاشتند. آنان خواستار عزت، آزادی، زندگی با کرامت و عزت هستند./994/ب901/د

ارسال نظرات