۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۶۶۰۴۳
سخنران حرم رضوی:

امام حسن عسکری در مقابل فرقه های جعلی ایستادند

حجت الاسلام رفیعی مقابله با فرقه‌های انحرافی در دوران امامت را از اقدامات مهم امام حسن عسکری دانست و گفت: در زمان این امام همام فرقه‌های جعلی و عرفان‌های کاذب بسیار فعال و گسترده شده بودند که امام در مقابل این فرقه‌ها ‌ایستادند و شیعه را معرفی می‌کردند.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعة المصطفی (ص) و سخنران حرم رضوی، عصر امروز در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، به تبیین شخصیت این امام بزرگوار پرداخت و اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) در میان ائمه کمترین دوران امامت را داشتند و هیچ امامی به اندازه ایشان امامتش کوتاه نبوده است.

وی با بیان اینکه هیچ امامی به اندازه این امام در محاصره و تحت نظر نبود و دوران امامت این امام 6 سال طول کشید که در 22 سالگی به امامت رسیدند و در 28 سالگی شهید شدند، ادامه داد: این امام همام در تمام عمرشان هیچگونه مسافرتی در طول زندگی خود نداشتند.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه این امام حتی به مکه و حج هم تشریف نبردند و آن چنان در سامرا تحت نظر بودند که امکان مسافرت و حتی بازگشت برای قبر پیامبر به مدینه را هم پیدا نکردند، ابراز داشت: امام هادی چهار فرزند پسر به نام امام حسن، سید محمد، سید حسین و جعفر بودند که سید محمد بسیار مردی فاضل، جلیل و عالم بود که در زمان امام هادی (ع) از دنیا رفت و امام عسکری (ع) خیلی در مرگ این فرزند متاثر شد.

وی با بیان اینکه در میان این فرزندان جعفر انسانی بدکار و دروغگو و گرایش به بنی عباس داشت، به طوری که لقب «کذاب» را گرفت، ادامه داد: جعفر کذاب مخالف با امام عسکری و امام زمان بود.

سخنران حرم رضوی با اشاره به اینکه  امام حسن عسکری علیه السلام مظلوم و غریب است و روی منبرها هم کم از ایشان بحث می شود، اظهار داشت: این امام بزرگوار پدر امامی است که 250 سال ائمه و 23 سال قبل از آن، پیامبر و سالها قبل انبیا از آمدنش خبر داشته اند و پدر امامی است که مصلح کل است و قرار است ظلم را از بین ببرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام عسکری(ع) از آگاهی و ابزار غیبی استفاده کردند تا بتوانند امت را برای دوران جدیدی از امامت که دوران غیبت است آماده کنند، به چهار نکته اساسی آماده سازی مردم و جامعه برای غیبت و نشان دادن امام زمان (عج) به خواص، حفظ و معرفی شیعیان واقعی، مقابله با فرقه‌های انحرافی در دوران امامت این امام بزرگوار اشاره کرد و افزود: در زمان امام عسکری (ع) فرقه‌های جعلی و عرفان‌های کاذب بسیار فعال و گسترده شده بودند که امام در مقابل این فرقه‌ها ‌ایستادند و شیعه را معرفی می‌کردند.

حجت الاسلام رفیعی در پایان با تاکید بر اینکه امام حسن عسکری(ع) نسبت به باور شیعیان به امامت بسیار حساس بودند و به خوبی توانستند راه درست را به شیعیان نشان دهند، تربیت شاگردان برجسته را یکی از خدمات ارزنده این امام بزرگوار دانست و اظهار داشت: شاگردان برجسته آن حضرت در عصر این امام، چراغ هدایتگر شیعیان بودند./202/859/ب1

ارسال نظرات