۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۴۶۵۴۸۵
رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین:

ایجاد حساسیت در مسؤولان از برکات اجلاس نماز است

رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: با توجه به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب بر اجلاس سراسری نماز و تأکید ایشان مبنی بر احساس مسؤولیت همگانی، ایجاد حساسیت در مسؤولان از برکات اجلاس نماز به شمار می‌آید.
حجت الاسلام سید قریش موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی، رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین صبح امروز در دومین اجلاس استانی نماز که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات استان برگزار شد با اشاره به برکات اجلاس نماز، گفت: با توجه به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب بر اجلاس سراسری نماز و تأکید ایشان مبنی بر احساس مسؤولیت همگانی، ایجاد حساسیت در مسؤولان از برکات اجلاس نماز به شمار می‌آید.

وی در ادامه افزود: ایجاد مساجد بین راهی، نمازخانه مدارس و ادارات، تشکیل نماز جماعت در حدود 70 هزار مدرسه نیز از جمله برکات اجلاس سراسری نماز است.

حجت الاسلام موسوی سپس با اشاره به فعالیتهای حوزه نماز در استان قزوین، عنوان کرد: در استان قزوین با توجه به احساس مسؤولیتی که در حوزه نماز به وجود آمد شاهد برکاتی در این زمینه بودیم، که برگزاری نماز در ادارات و مدارس و ارسال 2400 اثر به اجلاس نماز که آثار برگزیده آن با عنوان ترنم وصل به چاپ رسیده، از جمله آنها بود.

وی با بیان اینکه تعداد روحانی و مسجد در استان به میزان نیاز وجود ندارد، ابراز داشت: در استان قزوین حدود 1300 مسجد وجود دارد که از این تعداد 400 مسجد دارای امام جماعت است، بنابراین باید سعی شود تا در سایر مساجد نیز اقامه نماز صورت گیرد.

رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین ادامه داد: در قزوین 950 نماز جماعت در مدارس برگزار می‌شود که 250 روحانی به عنوان امام جماعت حضور داشتند که این تعداد امسال به 290 روحانی رسید و باقی نمازها به امامت افراد مورد تأیید در گروه فرهنگی برگزار می‌شود، بنابراین ما نه تنها  در مساجد بلکه در مدارس نیز به حضور روحانیان نیاز داریم.

وی با اعلام میزان مساجد استان، خاطرنشان کرد: طبق آمار در قسمت جنوبی شهر به ازاری هر 3 هزار نفر، در قسمت میانی به ازای هر 6 هزار نفر و در قسمت شمالی برای بیش از 10 هزار نفر یک مسجد وجود دارد،‌ در استان ما 25 مسجد در حال ساخته شدن است، با وجود این و با توجه به آمار موجود هنوز به افزایش مسجد نیاز داریم.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌ها در برپایی نماز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: عملکرد دستگاه‌های مختلف بر سه مبنای فرم ارزیابی عملکرد عمومی و اختصاصی و همچنین بر اساس موافقتنامه‌ای که میان حجت الاسلام قرائتی و وزیر امضاء شده، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و با توجه به نتیجه مورد تقدیر، قابل قبول و یا تذکر واقع می‌شوند.

وی در پایان گفت: در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب، لازم است احساس همگانی درباره نماز صورت گیرد و برای این کار هر کس باید از خود شروع کند./955/202/ب2

ارسال نظرات