۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۴۶۲۹۸۲
بيانيه مدیران و مسؤولان و اساتيد حوزه علميه خراسان در حمايت از آیت الله علم الهدی:

مشارکت برخی مسؤولان تراز اول در مهلکه ضربه به نظام جاي تعجب دارد

ممدیران، مسؤولان و اساتيد حوزه علميه خراسان با اشاره به حواشی لغو سخرانی مطهری در مشهد، تأکید کردند: اين حجم وسيع از تبليغات عليه دين مداران و به ویژه علماي مذهبي از دشمنان بعيد نيست ولي اينكه مشاهده مي كنيم برخي از مسؤولان تراز اول نظام اصرار دارند خود را در اين مهلكه ضربه به نظام و انقلاب و متدينين شريك کرده و آتش بيار معركه باشند، جاي تعجب دارد.
علی مطهری در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در پی لغو مراسم سخنرانی علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مشهد و اتهامات وی به نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، مدارس علمیه شهيد آيت الله صدوقي، شعب سه گانه مدارس حضرت مهدي(عج)، حضرت حجت، شهدا، امام خميني، امام باقر(ع)، رشيد هجري، نواب، انوارالصادق، ثقلين، فاضليه، عباسقلي خان، شهيد شفيعي، سيد الشهدا، سيادت، سليمانيه، حجتيه اصفهانيها، جواد الائمه(ع)، باقرالعلوم، منتظرالمهدي، امام حسن عسكري(ع) و مهديه آيت الله فاضل با صدور بیانیه ای، ضمن اعلام حمایت از آیت الله علم الهدی، به دولت و مجلس جهت پیگیری مسائل اساسی کشور تأکید کردند.

این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن  الرحيم

امام حسن عسكرى عليه السلام:

علامات المؤمن خمس: صلاة الخمسين، و زيارة الاربعين، و التختم فى اليمين، و تعفير الجبين و الجهر ببسم الله الرحمن الرحيم.

نشانه‏ هاى مؤمن پنج چيز است: 1 ـ نمازهاى پنجاه گانه 2 ـ زيارت اربعين 3 ـ انگشتر به دست راست كردن 4 ـ بر خاك سجده كردن 5 ـ بسم الله الرحمن الرحيم را بلند گفتن. وسائل الشيعه، ج 10 ص 373 و نيز التهذيب، ج 6 ص 52

و اربعين از رازهاي هستي است و اربعين حسين (ع) روز بسط لطف اوست بر پيروان و دوستدارانش. و در مقام حسين (ع) همين بس كه در زيارت اربعينش خطاب به جدشان محمد مصطفي (ص) و پدر بزرگوارشان حضرت علي (ع) و مادر گراميشان فاطمه (س) ميگوييم كه خداوند عزاداري شما را در رثاء حسين (ع) قبول فرمايد.

كاروان خاطرات، بازگشته است از جايي كه چهل روز گذشته است از ماتم‏هاي سرخ، از عطش‏هاي پرپر شده.

سلام بر اربعين كه عاشورايي ديگر از گريه را براي ما به راه مي‏اندازد!

سلام بر استواري غيرقابل ترسيم شما! سلام بر آن گام‏هاي شكيباتان كه جاده‏هاي دراز شام را خسته كرد!

چهل روز از اشك‏ هاي كربلا مي‏ گذرد؛ قطراتي كه حاوي پيام فتح‏ اند و دلاورمردي. امروز «جابر» و «عطيه» خود را به مدفن حنجره آزادگي رسانده ‏اند.

خوشا گريستن براي داغ‏هاي زينب عليهاالسلام ، براي مصيبت‏هاي سجاد عليه‏السلام ، براي بي‏تابي بچه‏هاي آسمان!

اربعين تنها يك روز از روزهاي سال نيست، بلكه آيينه‌اي است در برابر چشمان ميليونها انسان معتقد كه در آن تصويري از نهضت و قيام خونين محّرم نقش مي‌بندد،

و چه انسانهاي پليدي هستند آناني كه قداست اين روز را با اغراض سياسي و اهداف شيطان گونه با طعنه و تحقير به تمسخر مي گيرند.

امروز مشهد مقدس وبارگاه منور هشتمين ملجا عاشقان و دلباختگان اهل بيت عليهم السلام كه ميرود تا در ايام شهادت آن امام همام در صدر خبرهاي حضور زائرين عزيز قرار گيرد متاسفانه با كار ناشايست و اغراض خاص برخي مسولين نظام كه كارها و گفته هاي ناصواب آنان هر ازگاهي فقط مايه دلسردي جامعه انقلابي و مذهبي از خودشان ميشود دوباره مورد هجمه وسيع دشمني و كينه ورزي اهل عناد قرار گرفته است.

اين حجم وسيع از تبليغات عليه دين مداران و خصوصا علماي مذهبي از دشمنان بعيد نيست ولي اينكه مشاهده مي كنيم برخي از مسولين تراز اول نظام اصرار دارند خود را در اين مهلكه ضربه به نظام و انقلاب و متدينين شريك نموده و آتش بيار معركه نمايند جاي تعجب دارد.

جناب آقاي مطهري؛ آيت الله سيد احمد علم الهدي، نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي كه به حق علم هدايت را به دوش گرفته است هميشه مدافع حق و حقيقت بوده و زبان گويا و دلسوز مردمان متدين و انقلابي مشهد مقدس بوده و هستند و توسعه ارزش‌هاي اخلاقي و ديني در اين شهر هميشه جزء دغدغه هاو رسالت هاي ايشان مي باشد اما آيا مطالب  شما  نيز در راستاي توسعه ارزش‌ها و تقويت روحيه معنوي مردم است يا كمك به فضاي مسموم و نفساني و شهواني كه خواست دشمن است؟ اين گونه دروغ پردازي ها و هتاكي ها؛ در حالي توسط شما در جامعه مطرح مي شود كه كشور از معضلات عميقي همچون بيكاري، ركود اقتصادي، عدم رونق توليد و تعطيلي بخش زيادي از كارخانه‌ها و واحدهاي توليدي، فيش‌هاي نجومي و همچنين مشكلات عديده فرهنگي و اجتماعي و اخيرا هم بي تدبيري در حمايت از زائرين حسيني در شهر مهران رنج مي‌برد و شما علي رغم مسوليت و رسالتي كه برعهده داريد در برابر اين مشكلات سكوت اختيار كرده ايد.

برخود وظيفه مي دانيم مجددا رسالت و مسوليتتان را در برابر خون هزاران شهيدي كه به مدد از خود گذشتگي آنان بر كرسي رياست نشسته ايد يادآوري كنيم كه مباد طوفان نفرين اين خونها گريبانگيرتان شود و آه دلسوختگان وداغداران انقلاب بساطتتان را بسوزاند و بدانيد اگر نبود غيرت دادستان مشهد در جمع آوري بساط فتنه گري در شهر مشهد قطعا خود طلاب و اساتيد حوزه علميه خراسان اين بي پروايي را برنتابيده و در مقابلتان مي ايستادند.

اميد است به راه حق درآييد و عاقبت به خير شويد./204/930/ب1

ارسال نظرات